PAS - Familjepedofilens dröm

Inlägg #1: Postat: 2006-06-13 21:35:00
Sunny
Väldigt angeläget det du tar upp!
En liten detalj bara: jag tror att det kan finnas flera "dolda" förrövare bland kvinnnor men att mörkertalet där är större: Killar i förpuberteten skäms helt enkelt att framställa
sig i en klassisk kvinnoroll: Offer!
Inlägg #2: Postat: 2006-06-14 00:52:00
Daniel Wijk
Ska man tolka det som att du anser att kvinnor nästan aldrig alienerar barn mot sina exmän? isåfall så tycker jag att du verkar ungefär lika knasig som de som tror att 95 av alla våldtäktsanmälnignar är falska...
Inlägg #3: Postat: 2006-06-14 09:48:00
Annika Lundgren
Jag tror att man måste fokusera på barnens utsatthet när en förälder försöker ta makten över barnen genom att manipulera, förtala och ljuga om den andre föräldern. Detta kan ske både inom och efter äktenskapet. Det borde vara oväsentligt om det är en man eller kvinna som spelar falskspel och använder barnen som vapen…
Inlägg #4: Postat: 2006-06-22 17:05:00
Mumriken
Svart och vitt verkar livet vara för en del människor. Män är pedofiler, och kvinnor änglar. Men livet är inte så enkelt. Självklart finns det män som beter sig risigt, och minst lika klart finns det kvinnor som gör detsamma. Att säga att PAS inte skulle förekomma, är minst lika dumt som att säga att alla män är goda. Självklart måste även anklagelser om PAS värderas, på samma noggranna sätt som man BORDE utreda alla anklagelser om incest och misshandel som förekommer i samband med skilsmässor.
Laddar...