|
Inlägg #1: Postat: 2006-06-10 11:23:00
|
|
Anna Drangel |
Nej, det är inte det jag gör. Jag värnar för upphovsrätten. Jag kan hålla med dig om att mitt exempel var lite overkligt, men jag bara diskuterar själva grundprincipen.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-06-10 11:26:00
|
|
Anna Drangel |
Om man ska lagstifta om det här går det ju inte gärna att säga: "Ja, ja, men Per Gessle får inga pengar för han har ju så mycket ändå..." Då börjar hela denna fråga att likna en kinesisk kulturrevolution... Typ: Du ska inte kunna tjäna pengar på konst och kultur...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-06-10 11:28:00
|
|
Anna Drangel |
Det skulle vara en sak om dom som är för fildelning diskuterar huruvida CD-priserna i handeln är skäliga - eller att det måste vara lättare att betala för att ladda ner musik. Men inte att en upphovsman ska bli av med sin chans till försörjning bara för att deras konstuttryck går att förvandla till ettor och nollor.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-06-10 14:27:00
|
|
Biff |
Anna. Enligt mig ska man inte kunna tjäna pengar på konst och kultur i sig. Däremot ska man kunna tjäna pengar på framförandet av konst och kultur.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-06-18 00:01:00
|
|
Henrik_PP |
Om man på vill värna den fattige Inför allmän inkomsgaranti. Det är den Matematiskt enklaste lösningen på fattigdomsproblemet.
Nu över till kultur.
Kultur existerar för att vi tycker om att syssla med kultur. Kultur existerar inte för att upphovsmannen ska få betalt. Som i alla andra brancher är det kunden som betalar!
|
| |