Pang-pang

Inlägg #1: Postat: 2006-06-09 12:49:00
Torbjörn
Så USA står för allt som är ont och fel här i världen. Är inte det att göra det lite väl enkelt för sig?
Inlägg #2: Postat: 2006-06-09 14:28:00
Lars Nilsson
Men nu är det just Untos livsluft. Intressant nog tas också alla lösa påståenden om amerikanska soldaters övergrepp för sanning. Särskilt har vänstern i Sverige en tendens att - för en gångs skull - ta amerikanska tidningars spekulationer för sanning. I alla övriga fall anses pressen i USA vara korrupt och fylld av ljug.
Inlägg #3: Postat: 2006-06-10 17:18:00
Don Giovanni
Jag kan inte minnas att jag någonsin har märkt att herr Nilsson uttryckt upprördhet över ockupationstruppernas framfart i Irak. Däremot över just de saker som han tycker att Unto ska uppröras av. Bör man inte titta efter vad slags hus man sitter i innan man börjar kasta sten?
Inlägg #4: Postat: 2006-06-10 23:35:00
Sunny
Vi svenskar var inte så trevliga i fornstora dagar vi heller? Det finna snga trevliga krig: Inga vackra hämndaktioner. Ingen rättvisa i världen.
Inlägg #5: Postat: 2006-06-11 10:30:00
Lars Nilsson
3/ Du kanske missade min första kommentar här ovan: "Unto är med rätta upprörd över amerikanska soldaters övergrepp"? Eller ville Du inte se den?
Inlägg #6: Postat: 2006-06-19 10:10:00
Don Giovanni
5/Nä, jag missade den inte. Men som kritik av USAs och Storbrittaniens ockupation av Irak och deras truppers framfart bland civilbefolkningen lämnar den meningen en del i övrigt att önska. I synnerhet som din kommentar 2, om "lösa påståenden om amerikanska soldaters övergrepp...etc" nästan helt reducerar dess eventuella värde.
Laddar...