Gå på konsert och bio, gratis!

Inlägg #1: Postat: 2006-06-08 01:38:00
Daniel Wijk
Vi står nu inför ett genombrott; idag kan alla människor som är kopplade mot internet även kineser om dom är villiga att leta sig runt de med svensk expertis tillverkade censurapparaterna dela med sig av sina synpunkter och den kultur de gillar. Jag kan inte med ord uttrycka mig hur korkat det vore att förstöra denna levande utopi.
Inlägg #2: Postat: 2006-06-08 01:40:00
Daniel Wijk
Det handlar inte om ersättningsnivåer! Musiker överlevde innan copyrightlagarna och dom kommar att överleva efter att dom försvunnit! Vår människans kärlek till kulturen kommer att se till att så blir fallet.
Inlägg #3: Postat: 2006-06-08 08:47:00
Janne B
Nuvarande lagar verkar funka på de förhållanden som gällde för mer än tio år sedan. Våldsam teknikutveckling har än en gång sprungit förbi lagstiftningen. /Ska vi ha sportbilar med 400 hk på vägarna/ Två partier insåg genast att detta var en ungdoms och infofråga.Stor Frihetsfråga. Två till såg sanningen i vitögat i går. Var så säker på att denna fråga kommer att påverka valrörelsen.
Inlägg #4: Postat: 2006-06-08 11:50:00
Per W
Svar 2: Så enkelt är det inte! Nu är det Dell, HP m fl datortillverkare och bredbandsleverantörerna Glocalnet, Telia m fl som tar hem de stora perngarna! Varför skall det var de som erbjuder och skapar innehållet på nätet som ska vara utan ersättning?
Inlägg #5: Postat: 2006-06-08 11:52:00
Per W
Dessutom tror jag inte musikaskaparna överlever av vår "kärlek till kulturen". Och blanda inte ihop spridandet av idéer och fri debatt på nätet med stöld av musik och film!
Inlägg #6: Postat: 2006-06-08 12:42:00
Anna Drangel
PerW:Håller så med dig!
Inlägg #7: Postat: 2006-06-08 12:43:00
Anna Drangel
När folk kallar det yttrandefrihet att tanka ner kultur får jag rysningar. Kalla det möjligen tagandefrihet...
Inlägg #8: Postat: 2006-06-08 16:41:00
MdaG
Jag tror att anledningen till att folk tankar är att det är så jävla enkelt och smidigt. Erbjud en tjänst där du bekymmerfritt kan ladda ner vad du vill ha utan bieffekter och till ett icke smärtsamtpris så slutar nog de flesta att ladda ner. Min tes i alla fall. Hursomhelst har patent och copyright motsatt effekt till vad de egentligen är menade till i den digitala världen. Så ta bort säger jag!
Inlägg #9: Postat: 2006-06-08 16:49:00
MdaG
Sen är jag övertygad att artister skulle överleva även om fildelning av copyright-material blev lagligt. Bara att titta på open source produkter och alla som livnär sig på det. Titta in på mp3.com och deras gratismusik så får du ett smakprov på att det funkar. Slutligen så är allt gnäll från övergödda överskattade artister som inte vill ge upp sitt lyx och i huvudsak musikbolagen som lever i överflöd. Tanka på säger jag!
Inlägg #10: Postat: 2006-06-09 07:27:00
Per W
De som lever på open-sourceprodukter gör det genom att vidareförädla, paketera, distribuera och förvalta dessa produkter. jag har svårt att se någon som kan skapa mervärde åt dem som tankar ner musik och kan ta betalt för det.
Laddar...