Kristdemokrater, vilken sort är de?

Inlägg #1: Postat: 2006-06-02 21:53:00
Sunny
En 4.a från mig. Nykterheten ska vi kanske inte blanda in här men jag såg någon skriva någonstans att en gemensam nämnare för Hagmannen,Bobbys föräldrar o flickmördaren i Haninge är alkohol.Alkohol är en drog som gör många människor våldamma.Själv blir jag elak o korkad.Försöker ändå hålla mig ganska nykter med hänsyn till min omgivning.
Inlägg #2: Postat: 2006-06-03 09:10:00
Janne B
För många år sedan läste jag en rapport om att alkohol fungerar så som det förväntas i olika kulturer. Så i vissa miljöer blir folk först pratiga och sociala varefter de somnar till. Men i tuffa miljöer så brukar det bli ett röjande och slagsmål med utslagna tänder.
Inlägg #3: Postat: 2006-06-03 09:13:00
Janne B
Rapporten sa att det finns ytterst få helnyktra judar men också väldigt få alkoholiserade. I den miljön lär man sig sköta spriten och så fort någon tar lite för mycket så blir det obehag från släkten. Sant eller falskt? Vet ej.Vore det sant så har vi löst missbrukets gåta!
Inlägg #4: Postat: 2006-06-03 19:45:00
Elina
Vi gjorde ett experiment i socialhögskolan. I en fest trodde alla sig dricka olika styrkor av alkohol. Snart började de bete sig därefter, strippa, hångla, slockna, spy osv. Vi som skötte experimentet blev nästan lynchade när vi avslöjade dan efter att all dricka var alkoholfritt.
Inlägg #5: Postat: 2006-06-03 21:28:00
Janne B
"Förväntad effekt" tror jag att detta kallas och gäller även kaffe. Folk runt ett bord kan vara tystlåtna tills kaffet slagits upp. Men redan efter första slurken så börjar folk prata. Långt innan drycken kan ha hft ngn kemisk effekt så blir det väldigt surr på kalaset. Det roar mig väldigt att studera detta gång på gång ...
Inlägg #6: Postat: 2006-06-03 21:30:00
Janne B
Jag har själv blit ilurad, som jag trodde svag cider, samt nästan inte alls reagerat på det. Efteråt har "kompisar" erkänt att de spetsat med sprit...Det kan ju inte ha varit mkt för då skulle jag känt smaken, men ändå...
Inlägg #7: Postat: 2006-06-06 23:13:00
Sunny
4 Elina: placeboeffekten!
Nästan lika många somnar av sockerpiller i tester om de tror att det är sömnmedel som de som får de äkta säömntabletterna.
En ovanligt svår rökallergi besvärar min fars gamla fru så mycket att hon inte ens kan hälsa på sina rökande döttrar utomhus.
Inlägg #8: Postat: 2006-06-06 23:15:00
Sunny
Hon är alltså martyr: har inte sett sina egna barnbarn.
Hos mig har hon bott flera gånger o flera dagar i följd utan att ens märka att vi har en rökare här!!!Som rökte inomhus!
Inlägg #9: Postat: 2006-06-06 23:21:00
Sunny
Fast en gång var jag tvungen att rösta på KDs i landstingsvalet: vi har ju inte preson val i Sverige men jag ville ha med Jerzy Einhorn i landstinget. TRåkigt nog är han död i dag o av den sjukdom han bekämpat hela sitt liv: canser.
Laddar...