|
Inlägg #21: Postat: 2006-05-31 19:05:00
|
|
Sunny |
Leif A vi har gängrelaterat våld där offer o förrövare finns i samma miljö. Sådana fall tog jag inte med i min uppräkning. Kanske de unga pojkar som våldtog kvinnan bodde nära henne o gav sig på henne flera gånger.
Jag är rädd när sonen o svärsonen är ute på stan för att de ska hamna i någonting genom att bara gå förbi.
Jag säger åt dem att titta rakt fram.
Samtidigt kommer jag själv hem här med en påtänd utslagen kille med en jättekniv som vi hittade i körbana
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2006-05-31 19:06:00
|
|
Franklin |
20Min erfarenhet av krogvåld är den att det figurerar ett fåtal individer som provocerar och söker bråk. Dessa våldsmakare ger sig ofta på oskyldiga killar som är ovana vid att slåss för att de är lätta offer. Så jag tycker nog inte att din analys håller.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2006-05-31 19:10:00
|
|
Sunny |
Jag ger dem dubbla budskap: jag griper in med de får inte för mig!
De är båda jättestora o jättestarka så jag tror att de riskerar mera än en liten tant som jag?? Knepig fråga.
Mina flickor tar alltid taxi hem på nätterna eller blir hämtade som de behöver jag inte oroa mig så för.
Alla kvinnor är inte offer o alla gärningsmän är inte män. Barnmisshandel utförs ofta av kvinnor: ju yngre barn desto oftare en kvinnlig misshandlare.Tillgång helt enkelt.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2006-05-31 19:11:00
|
|
Sunny |
Så Franklin: du har många poänger i dina inlägg!
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2006-05-31 19:44:00
|
|
Franklin |
Tack sunny! :-
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2006-06-01 10:02:00
|
|
Anastasia |
För mig är jämställdhet och för den delen feminism även om jag sällan använder det ordet för vissa blir sura då som sagt att vi alla ska få utvecklas maxiamalt. Killar ska inte behöva spela Allan för att bli uppmärksammade och tjejer ska inte behöva bli knuffade och kallade hora. Ofta är de så det går till i skoloarna och ingen av parterna mår jättetoppen. / Mali
|
| |