|
Inlägg #1: Postat: 2006-05-30 15:34:00
|
|
Anna Drangel |
Okej, hon har utsatts för något fruktansvärt - men det blir ju inte bättre om hon måste hålla tyst om det. Jag tror ungdomar idag är så pass medvetna om media och kommunikation att de vet vad de gör.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-05-30 15:35:00
|
|
Anna Drangel |
Det är just genom att ge våldsoffer ett ansikte, som man kan ta bort skammen med att ha blivit utsatt för våldtäkt eller misshandel. Att Pernilla Wahlgren och Graafskan kommer ut och berättar om sina upplevelser tar till viss del bort en del av skammen.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-05-30 15:39:00
|
|
Anna Drangel |
Annars blir våldtäktsoffer och misshandelsoffer just bara offer. Och kanske försöker man hitta förklaringar till varför de utsatts genom att lägga skulden på dom - typ; dom har nog betett sig konstigt - bjudit ut sig, gått omkring i stringtrosor, retats, varit ute för sent mm.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-05-30 15:46:00
|
|
Elina |
Vem av oss tror nu mera att en kvällsblaska berättar sanningen och bara sanningen? Det känns som misshandel när mindreåriga hängs ut i tidningar. För vems skull?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-05-30 16:09:00
|
|
steno |
Det är nyttigt och ångestlösande att få prata om livshotande trauman. Med vänner, lärare, vårdare och anhöriga som känner mig och vill mig väl. Men därute pågår ett "krig".Galningar, mediadrev, sjuka människor, halvkändisar som inte vill ha konkurrens. Journalister. Blir det sexåringen som talar ut i morgon?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-05-30 16:11:00
|
|
steno |
Att få stöd av vänner är bra. Att bli allas mediavän vill jag inte rekommendera. Någon borde ha stoppat journalisterna. Otto Sjöberg?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-05-30 17:31:00
|
|
Janne B |
Åter har du Steno lyckats skilja agnarna från vetet. Det är säkert nyttigt för flickans läkning att vara med sina vanliga släktingar, vänner och skolkamrater. De som är rädda om henne. / Men vargarna söker sig också så långt i denna miljö de kan där de skadar henne mycket mer för profitens skull/ Därtill kan man inte vara säker på att de citerar något rätt..av några ord blir långa meningar.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-05-30 18:02:00
|
|
steno |
Tack janne. cynismen breder ut sig. Har någon redaktör tänkt tanken vad bildpublicering och text kan sätta igång vissa människor.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-05-30 18:03:00
|
|
steno |
Tack janne. cynismen breder ut sig. Har någon redaktör tänkt tanken vad bildpublicering och text kan sätta igång vissa människor.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-05-30 18:03:00
|
|
steno |
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-05-30 23:39:00
|
|
Hugo O |
Det är klart att någon redaktör tänkt den tanken. Mn han fick sparken för han var inte tillräckligt lönsam.
|
| |