Inlägg #1: Postat: 2006-05-29 13:34:00
|
Marcus |
Har du försökt banta någon gång? Många vittnar om hur OMÖJLIGT det kan vara ibland att hålla på sig själv och inte äta det där extra utan hela tiden falla dit och äta för mycket.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-05-29 13:35:00
|
Marcus |
Så är det för oss män. Det är ;- otroligt svårt att låta bli att kolla in söta flickor.. Vi är skapade sådana.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-05-29 13:37:00
|
Marcus |
Personligen är jag dock inte särskillt intrtesserad av dessa blonda tjejer i strereotypa poser och silikonbröst. Jag vill ha tjejer med, känslor, normala bröst sexig utstrålning och olika typer av hårfärg... Då SMÄÄÄLTER JAG ..... mmmmmmmm
Tjejer är det bästa som finns! Puss på er alla!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-05-29 14:42:00
|
Anna Drangel |
Marcus, det är så lätt att skylla på naturen. "Vi killar är ju skapta såna..". Som om det inte fanns ett val. Som killar bara styrdes av sina ballar. Det är så tradigt att höra. Jag tycker visst att det är fint av dig att så öppet hylla tjejer och tjejers kroppar - det är inget fel med det. Men det är detta sätt att prata om kvinnans kropp som om den vore allas ägodel.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-05-29 14:44:00
|
Anna Drangel |
Ditt sätt att säga att du vill ha "tjejer med känslor, normala bröst sexig utstrålning mm". Som om blonda utvikningsbimbos i n t e hade känslor... Det är bara att läsa kontaktannonserna för att inse att kvinnor har kommit en bra bit längre när det gäller att acceptera killar som dom faktiskt ser ut. Men ölmagar, begynnande flint mm mm.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-05-29 14:46:00
|
Anna Drangel |
Och jag tror inte det beror på att tjejer inte tänder på snygga killar. Vi har bara insett att naturen inte riktigt ser ut så. Världen är inte full av sexiga hunks. Killar i sin tur har inte samma stress på sig att operera om sig och hålla på - de vet att tjejer accepterar dom som dom är.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-05-29 14:49:00
|
Anna Drangel |
För övrigt; när du säger att du vill ha tjejer med "normala" bröst - gör du ju redan där en markering på att du vill ha en speciell sort. Som om jag skulle skriva; jag vill ha killar med en "normal" snopp. Hur låter det?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-05-29 15:15:00
|
Biff |
Killar accepterar tjejer som de är också, men bara som vänner.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-05-29 15:22:00
|
Janne B |
Tack Anna att du försvarar en vettig humanistisk människosyn. Personer som hyllar den yttre skönheten och styrkan brukar ofta ha en mycket nedlåtande syn på sjuka, handikappade personer.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2006-05-29 21:21:00
|
Franklin |
Anna - jag kan inte låta bli att småle åt vad du skriver i svar 5. Att kvinnor skulle acceptera "verkligheten" mer än vad män gör och att detta bevisas i kontaktannonser. Jag skulle vilja hävda att det är den absoluta motsatsen. Läste för ett tag sedan om en undersökning gjord bland studenter.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2006-05-29 21:22:00
|
Franklin |
Forts. Den visade att tjejerna i avsevärt mycket större utsträckning gick efter ytliga faktorer som utseende och pengar. Medan killarna mer pratade om personliga kvaliteter. Alltså ännu en feministisk fördom som gick i kras. Jag ska se om jag kan hitta undersökningen på nätet och lägga in en länk.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2006-05-29 22:20:00
|
Anna Drangel |
Franklin: jag kan hålla med om att alldeles för många tjejer söker killar med pengar. Att läsa kontaktannonser säger mycket om våra fördomar. Mannen: sökes go och omtänksam kvinna med runda former. Tjejernas: sökes en kille med ordnad ekonomi OBS rökfri...
|
|
Inlägg #13: Postat: 2006-05-30 00:34:00
|
Marcus |
Ja ja.. Anna, du läser inte annat och missförstår som vanligt. Men det är vi vana vid. Bara du inte dömmer mig efter dina fördommar om mig ;-
|
|
Inlägg #14: Postat: 2006-05-30 00:34:00
|
Marcus |
Det är klart att dom utvikningstjejerna har känslor. Men dom utrycker inte det på fotona. Ett foto med en tjej som utrycker en känsla och inte bara står i en pose. Är oslagbart, det är därför Amatörporrfilm är 10 gånger bättre än inspelad. För övrigt är en av dom finaste människor jag känner utvikningstjej.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2006-05-30 00:36:00
|
Marcus |
När jag skrev "normala" bröst så menar jag normala det vill säga inte silokonbröst. Jag tänder inte på Silikon, jag tycker att det är avtändande.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2006-05-30 00:37:00
|
Marcus |
Ja det är väl typiskt att du skall se detta som en tävling. "inse att kvinnor har kommit en bra bit längre när det gäller att acceptera killar som dom faktiskt ser ut. Men ölmagar, begynnande flint mm mm."
|
|
Inlägg #17: Postat: 2006-05-30 00:39:00
|
Marcus |
I så fall har du och dina vänner kommit längst i vem som är mest korkad ;- om du tror att vi killar lever i någon sorts fantasivärld och inte vet hur en "normal" tjej ser ut. Det är klart vi vet. Alla mina flickvänner har haft skavanker och jag har älskat dom otroligt mycket och jag gillar skavanker - det ger karraktär.....
|
|
Inlägg #18: Postat: 2006-05-30 00:41:00
|
Marcus |
Men det betyde inte att jag inte hajar till när jag ser en sexig tjej som utrycker känslor och inte har opererat brösten. Paris Hillton är en mycket fin tjej tillexempel! Puss på dig Paris!
|
|
Inlägg #19: Postat: 2006-05-30 09:43:00
|
Anna Drangel |
Marcus, det finns en anledning till att så många tjejer är så totalt fixerade vid sina utseenden. Det beror kanske på naturen. Men jag tror också det beror på vad marknaden "tillåter".
|
|
Inlägg #20: Postat: 2006-05-30 09:54:00
|
Anna Drangel |
Marcus, jag dömer dig inte för jag känner dig inte. Det jag har synpunkter på är dina åsikter här på Sourze. Varför tror du då att silikonbröst har blivit så populärt? Knappast för att killar säger att det är avtändande?
Jag tror att många killar resonerar att det är OK med silikonbröst på bild, men hemma vill man ha "naturliga".
|
|