Nakna bröst & korta kjolar

Showing page 3 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #41: Postat: 2006-05-26 13:14:00
El Guatusi
/38 Mina kompisar darhemma overrumplar mig ofta med att kunna laga fler o godare matratter an deras jamnariga italienare - oss dessutom kanner genomsnittsstockholmaren battre till italienska viner an genomsnittstoscanaren. T o m olet o kaffet har blivit battre.
Inlägg #42: Postat: 2006-05-26 13:31:00
bloggeri
Men för katten, Guatusi, om du använder samma argumentationsteknik i dina uppsatser skulle jag ge dig underkänt. Neutralitet har inget med pacifism att göra. Varför tror du vi hade världens näst högsta försvarskostnader? Att 99 av killarna lärde sig döda? Och är Schweiz neutralt av samma skäl du anger?
Inlägg #43: Postat: 2006-05-26 13:35:00
bloggeri
Att dina kompisar lyckas laga godare mat än i Italien är högst anmärkningsvärt. God mat beror på goda råvaror. Kalv och gris t ex kan d köpa till dubbelt så bra kvalitet i Italien som här. Grönskaerna i Sverige är usla, kan inte säljas i Italien. Därför består svensk husmanskost ofta av kokt eller malet kött, ren eller älg. Tagga ner lite. Smaken är ju delad, själv ska jag nu gå och köpa ett par kilo strömming.
Inlägg #44: Postat: 2006-05-26 14:10:00
CMO
Du har en ängels tålamod ElG. Tyvärr är slöseri med tid att försöka föra en dialog med bloggeri. /En som vet
Inlägg #45: Postat: 2006-05-26 16:19:00
El Guatusi
Bloggblogg: Romarna sa "Si vis pacem, para bellum" ursakta de svara orden, vilket betyder "Om du vill ha fred, rusta for krig". Om Sverige INTE rustat sitt forsvar pa 1900-talet hade vart land med allra storsta sannolikhet inforlivats av antingen Hitler, Stalin eller Brezhnev. Men var neutralitet, som var logisk under 2VK, blev alltmer diskutabel under efterkrigstiden, inte minst under aren med Rolf Sohlman som Moskva-ambassador.
Inlägg #46: Postat: 2006-05-26 16:23:00
El Guatusi
/43 Jag var hemma i Sthlm i feb-mars och gravde i KB:s gommor. GFick pa lunchen alltid upp till Kungshallen och fick alltid utmarkt mat, o billigt till pa kopet: libanesiskt, mexikanskt, indiskt, italienskt, cajun. Forsok hitta en sadan guldgruva i Rom eller Florens, Bloggan - du kommer INTE att lyckas.
Inlägg #47: Postat: 2006-05-26 17:54:00
bloggeri
Strömming med kaviar och persiljefyllning, potatismos och rårörda lingon, som jag nyss ätit, kommer jag heller inte att finna i Rom. Inte heller kan jag gå ut i Sverige och beställa kalops med rödbetor annat än i sällsynta fall. Det är grekiskt, kebab, hamburgare, cajun, indiskt och annat som jag tröttnat på till förbannelese vartän jag ser.
Inlägg #48: Postat: 2006-05-26 18:02:00
bloggeri
Men bäste Guatusi, om du anser att tillgång på alla kulturers olika maträtter i ett och samma land är utvecklingens krona, så gärna för mig. Själv skulle jag nån gång vilja landa i ett land där jag aldrig varit och slippa äta mat jag äta samma rätter jag redan provat på hemma. Italienska köket är annars bra, och långt från en stabbig cajungryta med bönor och annat tungt. Och amerikansk pannkaka med lönnsirap, stekta ägg, bacon är ingen vidare frukost. Stabbigt, du vet.
Inlägg #49: Postat: 2006-05-26 18:04:00
bloggeri
Guatusi, men vi vet nu att du hade en taskig barndom, vänsterknarkare satt i trappan och gjorde livet ditt surt och inte heller fick du riktig mat att äta. Har du aldrig klagat hos mamma? Frågat varför hon envisades med att ha det så?
Inlägg #50: Postat: 2006-05-26 18:10:00
bloggeri
Svenskarnas behov av hundra olika sorters pizza är också stort. V äter förmodligen mest pizza per capita i hela världen. Till detta dricks kaffe på längden och tvären och man kan välja mellan fem olika sorters mjölk till latten. Det kallar jag frihet. Det vore intressant att än en gång få prova på kokkaffe, bara för jämförelsens skull. Men det finns inget kokkaffe en gång ansedd som svensk nationaldryck att få tag i.
Inlägg #51: Postat: 2006-05-26 18:15:00
CMO
47-50/ Q.E.D. Se 44/
Inlägg #52: Postat: 2006-05-26 18:36:00
CMO
Det är ju inte så konstigt att de länder som inte har en så utvecklad matkultur, Sverige, UK, USA har de bästa etniska restaurangerna. Kanske är Akvavit på Manhattan den bästa Svenska restaurangen?. satirPå tal om stabbig pannkaksfrukost behöver vi det här i USA eftersom vi har ansträngande arbeten att gå till. De svenska simulanterna och bidragsparasiterna bränner ju inte så många kalorier./satir
Inlägg #53: Postat: 2006-05-27 11:31:00
El Guatusi
Blogg: Jag sa att Sverige pa 70-talet hade den fria varldens samsta RESTAURANGmat och det var det manga som holl med om. Likasa sa jag att TIDSANDAN i Sverige var mkt chauvinistisk, arrogant och provinsiell. Detta betyder INTE ursakta alla versaler, men jag maste vara overtydlig med vissa debattorer att mina foraldrar eller samtliga personer i min omgivning
Inlägg #54: Postat: 2006-05-27 11:35:00
El Guatusi
var provinsiellt hogfardiga eller att min mor stallde blodpudding eller sotsliskig isterband pa bordet. Jag ar tacksam att mina foraldrar tog mig ut vi varlden under dessa ar da hemblindheten harskade. Glommer aldrig forsta gangen jag var i Rom sommaren 1977 da min far forsokte tala latin med restaurantkypare och hotellpersonal!
Inlägg #55: Postat: 2006-05-27 11:39:00
El Guatusi
Bloggan: Jag vtalar inte om 100 sorters pizzor. Jag talar om att svensken kan fa en utmarkt libanesisk meze eller kashmirisk linsgryta utan att ruinera sig. I Italien kan du ata gott, men ofta ar du narmast tvungen att ata "allitaliana", dvs antipasto, pasta, kottratt, "contorno" dvs sallad, potatis osv som inte ingar i priset, vin, efterratt osv. Detta blir MYCKET dyrt, men att ata en ofullstandig maltid anses har vara blasfemi.
Inlägg #56: Postat: 2006-05-27 11:41:00
El Guatusi
Dessutom serveras ofta utlanningar betydligt samre mat an italienska gaster, det kan jag saga utan tvekan. Dessutom anvander man ytterst sallan den fantastiska olivolja som tillverkas har; den anses vara for dyr o man foredrar billig importerad olja, som ibland inte ens ar olivolja an mindre extravergine. Sadant fusk skulle uppdagas i Sverige.
Inlägg #57: Postat: 2006-05-27 11:42:00
peter_
Alt ord: "hädelse".
Inlägg #58: Postat: 2006-05-27 11:49:00
peter_
56 Menar du att de gör så? Mina fördomar om italienare är nog godtrogna och naiva.
Inlägg #59: Postat: 2006-05-27 11:55:00
El Guatusi
58/ Ja, dessvarre ar detta mkt vanligt. Jag var i hostas pa en konferens dar man diskuterade de toscanska produkternas vin, olivolja, balsamvinager osv marknadsforing. En representant for konsortiet for toscansk olivolja berattade dar, att de utovar standig lobbyverksamhet for att fa resaturanter att anvanda traktens oljor, men att det var nastan omojligt att andra pa deras ingrodda vanor.
Inlägg #60: Postat: 2006-05-27 12:00:00
El Guatusi
Jag tycker faktiskt att man far battre italiensk mat pa vissa italienska krogar i Sthlm an pa manga trattorie i Rom eller Florens. Vad som ar trist ar att vinet ar sa forbannat dyrt i Sverige. God italiensk mat kraver ett hyfsat vin, men som det ar nu kostar ett glas tredje klassens "tarmrensare" 40-50 kr. Men detta ar ju ett politiskt problem.
Showing page 3 of 4: 1  2  3  4
Laddar...