Gudarna jävlas med "Eurovision"

Inlägg #1: Postat: 2006-05-20 23:58:00
Janne B
Vår klocka fortsätter att gå ca 10 min efter...
Inlägg #2: Postat: 2006-05-21 00:54:00
Lennart Ekman
Janne.
Du som en klok och förståndig man, vill Du svara på en fråga eller två.
Varför vann Finland och Carola kom femma? Varför kom Danmark långt ner på prislistan och Carola högt upp?
Verkar som " gamla svedala " skall heta Carola i fortsättningen.
Inlägg #3: Postat: 2006-05-21 00:58:00
Lennart Ekman
Om nu Billy Butt tycker att alla Greklands gudar jävlas med Carola, då finns det många småjävlar i hela Europa.
Låt oss hoppas att den riktige guden inte sysslar med sådana " jippon. "
Inlägg #4: Postat: 2006-05-21 02:32:00
GunnarL
Jag tycker att det var alldeles utmärkt att "de finska maskerna" vann! Det påvisar med all önskevärd tydlighet hur sjukt hela detta jippo är! Man förvånas över "seriösa" journalisters intresse för sån skit! Och även över att intelligenta människor, som t.ex. Bill Butt, tycker att detta är något väsentligt! Det är ju bara blaha-blaha! Ja,ja, Jag vet att det är hans levebröd - men skit är det i vilket fall som helst!
Inlägg #5: Postat: 2006-05-21 10:17:00
Janne B
2 Lennart E/ Först ett erkännande. Jag har sett större delen av dessa tävlngar i 30-40 års tid.Jag har kanske inte stirrat hela tiden, utan ofta har det väl varit "bakgrundsmusik" till viktigare saker.Oavsett om jag levt i familj eller inte. / Ingen vad denna tävling går ut på. Det handlar ju inte om att sjunga vackrast. Det är inte en klädmodetävling! Det kan inte handla om stark personlighet eftersom folk i masker kan vinna!
Inlägg #6: Postat: 2006-05-21 10:24:00
Janne B
Det som nog var tänkt som en sång och meloditävling en gång har blivit en Multikulturell uppvisning. All slags kultur visas upp. Hög IT teknik används. Pyroteknik också. "Mest av allt" är kanske mottot.
Inlägg #7: Postat: 2006-05-21 10:25:00
Janne B
Mot den bakgrunden tycker jag det är sensationellt att en persom som verkligen kan sjunga mm som Carola lyckas försvara en fjärdeplats nästan till slutet./ Finland vann på att vara mest annorlunda, mest fräcka. Det kunde ha blivit en fullständig flopp. Jag tror att Finland har vaknat med många helt yrvakna medborgare nu! Gratulerar!
Inlägg #8: Postat: 2006-05-22 02:30:00
Janne B
Var finns Ni som kan lite om sannolikhetskalkyler? Hur sannolikt är det att en sångare kan ligga på fjärde plats 18 ggr under 24 omröstningar./ Jag har läst någon gång att det krävs 100.00 försök för att slå fyra fyror i rad på en tärning. Om nu inte detta stämmer exakt så vet ju dock alla, hur svårt kan vara att få en enda sexa ibland på vanlig Fia.
Inlägg #9: Postat: 2006-05-22 08:01:00
Per W
Sannolikhetslära är inte ditt gebit, ser jag ;-
Inlägg #10: Postat: 2006-05-22 08:15:00
peter_
Om alla utfall varit lika sannolika som med tärningar så hade serien förstås haft försvinnande låg sannolikhet.
Inlägg #11: Postat: 2006-05-22 08:36:00
Janne B
9 ack Per/ Nu är jag avslöjad.Därför vände jag mig till högre makter eller i vart fall kunniga. Peter är att lita på. Då jag skulle ta min socionomexamen 1967 blev jag underkänd i statistik etc. Läraren insåg det helt hopplösa i situation. Så han gav mig order om att läsa en bok som enligt mig handlade om eskimåer,enligt honom om statistik. Varefter jag fick ut min examen. Detta har sedan legat och skavt i mitt undermedvetna...om ni undrar.
Laddar...