Amatörskribenterna och politiken

Inlägg #1: Postat: 2006-05-19 19:27:00
steno
Lars Danielsson tar time out på obestämd tid. Samtidigt som bloggskvallret kulminerat. Någon som är förvånad. Bloggarna har makt, sen är det tveksamt om de har bidragit till att sanningen kommit närmare. Eller har några maktkåta politiker bara snaskat i privatlivet?
Inlägg #2: Postat: 2006-05-19 21:24:00
steno
Alf Carlsson, Sunny, Janne B, Anna Veeder, Lars Nilsson, Ståhlberg, Unto och många fler, rätt eller fel, skriver texter du inte återfinner någonstans. Deras argument slipas i debatt som skapar broar...
Inlägg #3: Postat: 2006-05-19 22:01:00
Stig
Amatörskribenterna har små möjligheter att synas på tidningarnas debattsidor. DN debatt är praktexemplet. Där finns en handfull skribenter som återkommer då och då och dessutom partiernas egna utspel via olika personer. Ibland ser man någon Sourzeskribent på insändarsidor men knappast på debattsidor. Här krävs nya ideér. kanske är Sourzeidén om betalda skribenter en möjlihet att få fram folkets röst i valdebatten.
Inlägg #4: Postat: 2006-05-19 22:34:00
Janne B
Det är ett faktum att Sourze ger många skrivvana och debatteknik. Det är verkligen inte illa. Det ger mig stor tillfredsställelse på många sätt. Det fina med S är ju att även tillfälliga gäster här snabbt hittar det de vill söka, det är ett snyggt upplägg. Men i vilken utsträckning vi kan påverka något är en öppen fråga. Med undantag av de som värvats till andra "blad". Själv medverar jag just nu med närmast insändare i en rikstidning och en lokaltidning.
Inlägg #5: Postat: 2006-05-20 14:30:00
thomtom
Suck, Sten O. Andersson. Du är ju själv en utpräglad amatör. Du kan inte skriva och har ingen analyskraft, men likväl ska du moralisera över andras oförmåga. Bert & Billy är inte värre amatörer än dig. Se över ditt eget hus.
Inlägg #6: Postat: 2006-05-20 19:59:00
Anna Veeder
Kan bara säga att jag också lärt mig en hel del om dagens Sverige genom Sourze.Och angående skvaller och trovärdighet: när jag läste i Aftonbladet om de här senaste ryktena om Lars Danielsson och Eduards så kom jag ihåg att jag läst en definitiv dementi om det för ett bra tag sedan på Sourze.
Inlägg #7: Postat: 2006-05-23 10:19:00
Mysan
Sourze är bäst!
Laddar...