Gudarna jävlas med "Eurovision"

Inlägg #1: Postat: 2006-05-19 10:19:00
Per W
Verkligen och jag tycker att Billys snack om "öststaterna" också är 80-tal. Har Billy soviit i 16 år?? Muren revs 1989, Billy! Har du hört talas om EU?
Framtiden kommer att präglas av "öststaternas" utveckling inom kultur, ekonomi och musik.
Inlägg #2: Postat: 2006-05-19 12:13:00
Billy Butt
Hörni båda två. Jag kan berätta för er att jag är den svenska skivproducent som haft MEST kontakt med öststatsmusik under de senaste åren. Dessutom var jag världens första västproducent som fick producera en popgrupp åt Sovjetunionen 1986. Säg inte att jag inte känner till östeuropeerna. Jag tror att jag känner dem betydligt bättre än många andra - inklusive er två!
Inlägg #3: Postat: 2006-05-19 12:14:00
Billy Butt
Litauerna själva hånade sin egen låt - tills i går kväll. Nu har opinionsvindarna vänt I Litauen... men de flesta där tyckler fortfarande att det är en skitlåt. Jag har läst litauiska tidningar i dag - har ni?
Inlägg #4: Postat: 2006-05-19 12:42:00
Per W
Jaja, du vet förstås alltid bäst, men sluta att använda begreppet "öststatsmusik". Och det är Sverige som är passé i schlager-EM inte "öststaterna". Var är nytänkandet i Carolas låt?
Inlägg #5: Postat: 2006-05-19 13:09:00
Janne B
Måste erkänna att jag inte läser tiidningar från detta land så ofta för de har ett av europas äldsta och svåraste språk. Jag lyssnade i går på ett föredrag på danska. Det räckte för mig.
Inlägg #6: Postat: 2006-05-20 22:04:00
Sunny
Janne: När jag är i Danmark o utanför Köpenhamn så erkänner jag att jag gör mig förstådd på engelska!
Inlägg #7: Postat: 2006-05-20 22:09:00
Sunny
Billy: för min del kan jag knappt göra mig förstådd på knackig ryska: blir lika glad o förundrad var gång någon förstår mig. Men jag måste använda hela kroppen när jag pratar! Att försöka förstå de olika baltiska språken har jag inte vågat tänka på ens. Jag har en liten regel vid resor: jag lär mig motsvarande Please var så snäll tack så mycket o var finns en toalett?Allt annat fixar sig.
Inlägg #8: Postat: 2006-05-20 22:53:00
Janne B
Jag klarar hyfsat skriven danska men ute på danska landsbygden klarar jag inte snacket. På en socialbyrå träffade jag en dansk som jag inte haja ngt av. Han förstod varenda ord jag sa. Så småningom kom det fram att han kom från en väldigt isolerard "vikingaby" nere mot tyska gränsen. De hade inte ändrat på uttalet på tusen år...
Laddar...