|
Inlägg #21: Postat: 2006-05-18 20:29:00
|
|
Lars Nilsson |
Ett litet förtydligande från en kalkon som inte kan läsa: Jag har inget emot signaturer. Men om man samtidigt talar om att ge ansikte åt synpunkter så må det kanske? förlåtas mig att påpeka företeelsen. Själv kan alla nå mig. Och gör det!
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2006-05-18 20:45:00
|
|
GunnarL |
Äntligen en seriös tråd på denna sida, där även en allvarligt syftande människa kan göra ett inlägg. I detta "googlandets" tidsålder slog jag på "kalkon" i gamla hederliga Bra Böckers lexikon, där man som vanligt finner mycken kunskap.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2006-05-18 20:48:00
|
|
GunnarL |
f/ På kalkon finner jag: "Huvud och hals är nakna, vårtiga och bjärt färgade" åtminstone lite rätt!. "Tama kalkoner är ofta vita stämmer! och ännu större än de vilda" stämmer också!. "De uppföds mest till slakt" nej det skall vi väl ändå inte tro!.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2006-05-18 20:49:00
|
|
GunnarL |
f/ För övrigt anser jag nog också att den här artikeln var den sämsta jag läst av Lorden, som ju vanligtvis är en utmärkt skribent. Skriver signaturen GunnarL.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2006-05-18 21:07:00
|
|
Lars Nilsson |
23/ Nu när jag nåtts av Dina insikter om kalkoner kommer jag ständigt att oroa mig för det där sista citatet. Skall nog, när allt kommer omkring, bli snäll och foglig igen. Rätt säker på jag var det när jag var liten. Åtminstone. Dvs innan jag på Sourze omvandlades till slaktfärdig kalkon. Kan man få återgå till barndomens oskuldsfullhet? Snälla?
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2006-05-18 21:24:00
|
|
GunnarL |
25/ "Snäll och foglig", "barndomens oskuldsfullhet"... Jag tror Du kan sova lugnt Lars Nilsson!
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2006-05-18 22:38:00
|
|
CMO |
Kalkonen är på alla sätt en umärkt fågel med mycket kött på benen. Visserligen är det många hönshjärnor och tuppkycklingar som kacklar förtjust så fort "Coque Rouge" kuckelikuar, men jag finner att det som vanligt är soppa på en spik snarare än Coque au Vin.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2006-05-18 23:04:00
|
|
Lassetr1 |
Herrar Nilsson och CMO.
Tillåt mig citera ur Nationalencyklopedin. /Kalkonfilm efter motsvarande användning av eng. turkey, filmterm som innebär att en film i likhet med kalkonen trots ihärdiga ansträngningar och stora åthävor inte kan lyfta. forts
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2006-05-18 23:04:00
|
|
Lassetr1 |
forts Benämningen appliceras vanligen på äldre filmer som inte håller för en senare tids granskning. En grundläggande förutsättning är dock att filmens uppsåt varit ärligt och allvarligt. Kalkonfilm har även kommit att betyda en oavsett ålder illa gjord, pretentiös film./ Pröva det här citatet i överförd betydelse på en del av era inlägg....Mvh Lasse Taube, Linnéstaden, Göteborg,
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2006-05-18 23:25:00
|
|
CMO |
Antingen är Göteborgarnas sinne för humor starkt överdrivet eller också är Lasse Taube och Roger Lord inflyttade.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2006-05-19 07:45:00
|
|
Don Giovanni |
17/ Jag syftade naturligtvis på det faktum att du vid minst två 2 olika tillfällen försökt pracka på mig en identitet, bäste CMO!
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2006-05-19 09:12:00
|
|
bloggeri |
Både CMO och Lars Nilsson demonstrerar sin vanliga fega ryggradslöshet och krumbuktar och står i för att dölja det faktum att man gjort bort sig. Jag vill minnas att Lord nyligen skrev att han är från Örebro. CMO är väl från Halland, som aldrig fött några skämtare och Nilsson är inflyttad stockholmare.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2006-05-19 18:30:00
|
|
CMO |
32/ bloggeri, jag antog att Lord var från götet eftersom du skrev det i svar 11 ovan. Naturligtvis borde jag förstått att Lord är örebroare om DU skriver att han är göteborgare. Klart man "gör bort sig när" man litar på dig ;-
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2006-05-19 18:52:00
|
|
Lassetr1 |
Jag har sett ljuset! Efter att ha läst igenom CMO:s och Lars Nilssons artiklar i Sourze, inser jag nu vad som driver dessa båda humorister och muntergökar. Eftersom jag har som princip att aldrig sparka på en som ligger, låter jag CMO få sista ordet och önskar alla en riktigt god helg. mvh Lasse Taube, Linnéstaden, Göteborg.
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2006-05-19 20:01:00
|
|
CMO |
34/ Det tackar vi för Lasse Taube, Linnéstaden, Göteborg!
|
| |