|
Inlägg #1: Postat: 2006-05-17 16:36:00
|
|
Jan E |
Vad vill du säga förutom att förmedla en nyhet?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-05-17 16:49:00
|
|
Janne B |
Berättigad fråga Jan E/ Jag fylldes nog av ångest inför detta perspektiv och måste få utlopp för detta.Ett folk utan mat, sjukvård,upplöst skolsystem får nu också detta. Vad kunde vara en värre nyhet än hot om riktigt organiserat inbördeskrig. / Nu ligger det mera på spontannivå.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-05-17 19:14:00
|
|
Jan E |
Det är ett stort misstag av den s k kvartetten att försöka isolera Hamas i stället för att acceptera Hamas som en samtalspart. Ett beslut som kan visa sig vara direkt kontraproduktivt. Att man inte inser det är för mig en gåta!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-05-17 21:33:00
|
|
Sunny |
Jan o Jan: Ja det är både en gåta o helt oanständigt!
Man kan inte bortde ifrån fria val hur som helst även om jag vet att Hitler oxå kom till makten genom fria val : Det är så de brukar stoppa den här frågan.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-05-17 21:54:00
|
|
Janne B |
Frågorna runt Hamas är intressant ur ett djupare perspektiv. Castro bedrev gerillakrig 1955-59 i de vilda kubanska bergen. Under denna tid var det inte tal om kommunism utan det var en mer allmän vänsterhållning.Målet var att störta den totalt korrupte Batista som väl var närmmast lejd av amerikanska högerkretsar.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-05-17 21:58:00
|
|
Janne B |
När Castros soldater tågade in i Havanna 1959 så stack Batista och några hundra av hans anhängare.Under några år pågick fortsatt flykt till Florida. Men det har sagts mig att det dröjde rätt lång tid innan Castro övergick till att vara klar kommunist. Men ju hårdare han blev behandlad av USA ju mer måste han luta sig mot Sovjet, för att få betalt för socker och en del annat. / Nu är risken att Europa driver Hamas i armarna på Iran...
|
| |