Inlägg #1: Postat: 2006-05-16 15:11:00
|
Mayito |
Jag tror helt enkelt inte på Inger. Jag skriver här för att hon inte ska få orättmätig sympati och för att denna typ av historier ska granskas hårdare i Sverige av rättsväsendet och medierna. Den här typen av berättelser är alldeles för vanliga i Sverige.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-05-16 15:12:00
|
Mayito |
Ingers beskrivning av läkarbesöket är tyvärr inte heller ovanlig för kvinnor som inte fått rätt. Cypern har alltså också totalt inkompetenta läkare, korrupta poliser förutom en kvinnlig då och de män som inte våldtar hjälper i stället de förslagna våldtäktsmännen.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-05-16 15:13:00
|
Mayito |
Några vaktar vid parkeringsplatser, andra smusslar ner droger i gästernas glas och en del bär sig illa åt på mopeder. Inger umgås följaktligen helt logiskt inte med grekcyprioter utan bara med andra långtidsboende läs turister/västerlänningar. Tycker någon att Inger är en sympatisk kvinna?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-05-16 15:35:00
|
Janne B |
Frågan är väl om tillfällige inhopparen mayito uppträder sympatiskt här. Jag tvivlar inte alls på att du är gullig och rar privat som du skriver högst upp. Men något fattas dig som jag hoppas livets erfarenhet ger dig så småningom. Jag önskar dig allt gott.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-05-16 16:02:00
|
Mayito |
"Tillfällig"? Orka kommentera.... Å andra sidan börjar jag luta åt att Inger lägger ut en avancerad jättefälla här med dessa drapor. Jag tror att det är meningen att män med dina värderingar ska fastna i den, Janne B. Min nya teori är alltså att Inger lägger fram en avancerad offerhistoria fylld med enorma sakliga brister, rasistiska och mansfientliga åsikter och testar hur långt hon kan gå.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-05-16 16:03:00
|
Mayito |
Meningen är att ”kvinnornas riddare” och feministiska fanbärare ska fastna i den genom att stödja henne oavsett vilken smörja hon skriver. Det kan ju förstås vara en from förhoppning från min sida men med tanke på hur berättelsen ballar ur lutar jag åt det hållet tills vidare. Spännande fortsättning följer...
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-05-16 16:18:00
|
Leif-Arne |
6 Du är själv verkligen en ynklig en, som bakom signatur smutskastar en skribent. Hur kan du så säkert veta att hennes historia inte är riktig. Utgå ifrån att den är det, till dess någon verkligen kan bevisa motsatsen. Skärpning tramsputte!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-05-16 17:59:00
|
Sunny |
Mayito: vad tror du om min senaste artikel kallad Skändad?
Jag blev drogad o våldtagen av min egen pappa.Har jag oxå hitta på det?Nyfiken på ditt svar. Sunny Börjesso
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-05-16 19:09:00
|
Mayito |
Ja, du, Sunny. Vad ska jag säga om den? Omöjligt att avgöra. Den är ju skriven på ett helt annat sätt än Ingers berättelse och innehåller inga orimligheter som jag reagerar mot. Du skriver ju den genomgående i ett tillstånd av egen stor osäkerhet om vad som hänt. Pass.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2006-05-16 19:10:00
|
Mayito |
Jag passade på att läsa en artikel där du slår fast vad du VET om Catrine da Costa och läkarna. Där hittar jag ett flertal grova sakfel. Det är krångligt med kriminalfall och det är lätt att dra felaktiga slutsatser som synes logiska trots att de inte är det. Men det är nog en helt annan diskussion det. :-
|
|
Inlägg #11: Postat: 2006-05-16 21:12:00
|
Sunny |
svar 9 Ja jag var ju drogad men i övrigt har jag ju en annan situation ärn Inger: pappa åkte fast. Den tekniska bevisningen med ymmig blödning etc fanns tillgänglig. Dessutom erkände pappa i rättegången så jag kan ju visa svart på vitt .Exakt vad han gjorde får jag ju aldrig veta.Men i stort så vet jag det jag skriver.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2006-05-16 21:15:00
|
Sunny |
svar 10 Det var intressant. Kan du inte lägga dessa tveksamma slutsatser under artiklen så att jag får se vad det är? Du förstår: jag följde ju inte det hela bara genom media.O det är saker jag fortfarande undrar över.Kankske du kan ge mig en ny pusselbit?
|
|
Inlägg #13: Postat: 2006-05-16 21:50:00
|
Mayito |
Visst, jag ska försöka fippla ihop synpunkterna så fort jag får tid över. Tills dess kan du väl förbereda dig mentalt på att försöka ändra din uppfattning om saker som du i många år varit så säker på. Det blir enklare för mig då. :-
|
|
Inlägg #14: Postat: 2006-05-17 01:54:00
|
piabrooks |
Jag haller med Mayito om att denna Ingers presentation av skeendena kanns som att lasa en Harlekin-roman med rasistiska fortecken. Cypern skall inte accepteras av EU? Naha, varfor da? Elakingen pa mopeden var SERB. Lakaren som tog proverna pa Inger var en flinande usling. De dansande mannen pa natteklubben TVINGADE sina tjejer att vara utmanande... Pust.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2006-05-17 08:05:00
|
Nähädu |
Som i andra mer eller mindre prosaiska artiklar som beskriver misshandel och våldtäkter på sourze så tar Inger i alldeles för mkt. Hennes bombardemang av svepande anklagelser med mkt tunn bevisning Hur visste hon att han på mopeden var serb, och vad hade hans ursprung för relevans, t.ex? medför bara att hon till slut framstår som en rättshaverist istället för ett brottsoffer.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2006-05-17 21:25:00
|
Sunny |
13 M: det är ok. Jag är aldrig låst i en fråga o i det här fallet är det mycket jag undrar över o väldigt mycket ingen vet. Varje för mig ny upgift är således välkommen. Jag befann mig bara i utkanten av en branch o träffaddde flickorna från stritan helt ytligt. Jag kännde en till som blev mördad i samma veva: har ofta tänkt på att det kan ha hängt i hop.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2006-05-17 21:29:00
|
Sunny |
15 Nähädu Jag får väl ställa dig samma fråga: Tror du på min berättelse i Skändad?
Dvs nu har jag ju avslöjat att de är äkta o kan styrkas i dom men hade du trott mig annars? Kram Sunny
|
|
Inlägg #18: Postat: 2006-06-26 08:01:00
|
Nähädu |
Sunny, ursäkta det mkt sena svaret. Ja, du har en väldigt mkt högre trovärdighetsfaktor ärn Inger.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2006-06-26 13:41:00
|
Sunny |
Nähädu: Tusen tack. Jag hoppas att du bygger detta på hur jag skriver o inte det faktum ata min pappa blev dömd o erkände våldtäkten mot mig?
|
|
Inlägg #20: Postat: 2006-06-26 15:36:00
|
Nähädu |
Du skriver trovärdigt och du kastar inte ut unkna värderingar om andra omkring dig som t.ex. Inger gör.
|
|