Ta även männens parti!

Den här tråden diskuterar artikeln Ta även männens parti!.
Inlägg #1: Postat: 2006-05-16 19:27:00
Daniel Wijk
Bra skrivet! Samtidigt anser jag att man får tåla en hel del både som kille och som tjej innan man går till domstol. Domstolen ska itne vara ett instrument för uppfostring av hormonstinna ungdommar eller korkade vuxna. Den ska vara till för allvarliga brott. Men alltid, -alltid- ska brott bedömmas utifrån hur grova dom är, inte vilket kön offret och förrövaren har. Annars kan domstolarna lika gärna läggas ner.
Inlägg #2: Postat: 2006-05-17 00:02:00
Marcus
Lysande!!!
Inlägg #3: Postat: 2006-05-17 09:04:00
Anna Drangel
Förutom att texten var ganska tarvligt skriven rent språkligt, är det något med den som får mig att tro att du som skriver är en kille.
Inlägg #4: Postat: 2006-05-18 10:12:00
Anna Drangel
Jag är väl fel person att uttala mig eftersom jag inte såg "övergreppet" i BB-huset. Jag göljer ju inte BB iår. Att bygga upp en hel text kring EN händelse i BB-huset och försöka göra det till något sorts argument för att det även sker sexuella övergrepp mot män, ser jag som lite överdrivet!
Inlägg #5: Postat: 2006-05-20 14:36:00
thomtom
Det måste bli stopp för den dubbla måttskalan mellan män och kvinnor. Om vi ska komma någon vart, så måste vi börja se alla som individer och hålla även kvinnor ansvariga för sina gärningar. De kan inte skylla på strukturer som manssamhället, utan måste inse att alla lyder under samma lagar och moral.
Inlägg #6: Postat: 2006-09-02 12:30:00
stålis
Synd att han inte gav Jessica en snyting, så kanske hon hade släppt!

Om det var omvänt, om Robin misshandlat Jessica, hade hon inte haft rätt att ge honom en snyting?
Laddar...