|
Inlägg #1: Postat: 2006-05-14 21:54:00
|
|
GunnarL |
f/Leijonborg tror jag skulle klappa igenom ganska snart - han verkar inte ha den rätta vanan. Maud Olofsson har förmodligen en bakgrund med bastubadning, hembränning och Norrlandssupande så hon får betraktas som en outsider till vinsten. Göran Hägglund är chanslös från början - här handlar det inte om en liten klunk vin..., medan jag tror att Rheinfeldt är en van storsupare. Van vid överklassmanér med vin till maten och lite smådrinkar på eftermiddagen.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-05-14 21:58:00
|
|
GunnarL |
Miljöpartiet gör förmodligen misstaget att skicka dit Wetterstrand i hopp om att hon skall kunna prata omkull alla andra när hon blir på fyllan men misstar sig - och därmed missar man det starka kort man har i Peter Eriksson. Och så är de under 4-spärren! Lars Ohly har aldrig platsat bland fullvuxna män och kommer inte heller att göra det den här gången!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-05-14 22:00:00
|
|
GunnarL |
f/ Mitt tips är trots Olofsson och Rheinfeldt att Göran Persson kommer att tåla mest. När det gäller supande är kroppshydda betydelsefull och där ligger han i en viss särklass. Således slutar allt som vanligt. Persson vinner! Fi får inte vara med - Schymann är ju proffs!.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-05-14 22:04:00
|
|
GunnarL |
f/ Sen kan det ju tyckas lite orättvist, eftersom Persson naturligtvis har bättre möjligheter till förberedelser. Vem vet vad hans kärring släpar hem från varulagret på kvällarna?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-05-14 22:15:00
|
|
Janne B |
I SVT:s Agenda nyss så klagade en norsk reporter på den långa och trista svenska vlrörelsen. Ja har det märkts ända till Oslo så går det inte att säga emot./ DE som inte kan o får ställa upp i Gunnars tävling här får väl ta gyttjebrottning i Mauds berömda tunna..
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-05-14 22:20:00
|
|
GunnarL |
Över huvud taget skulle politiken bli roligare om beslutsfattarna ständigt vore lite på fyllan och där tror jag seniorerna kan lära sig mycket av ungdomsförbunden! I dag verkar de mest vara bakfulla och besluten blir därefter. Som Nilsson många gånger har påpekat har vi i denna fråga mycket att lära av andra länder!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-05-14 22:22:00
|
|
GunnarL |
f/ Ta t.ex. fransmännen som är högljudda, vilt gestikulerande och med vänsterprassel som en vana. Detta har tillskrivits deras sydländska temperament - men det är ju i själva verket ett typiskt fyllebeteende!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-05-14 22:25:00
|
|
GunnarL |
f/ Eller italienarna - detta folk med stil och elegans citat ElG - som trots att de misslyckas med i stort sett allt de företar sig, anser sig vara romarrikets arvtagare med allt vad det innebär av makt och härlighet. Detta obefogade övermod kan bara tillskrivas det faktum att de förmodligen är berusade. Och så kan vi gå vidare med land efter land. Nej fram för mer sprit i en svenska politiken!!!
|
| |