Inlägg #1: Postat: 2006-05-14 08:08:00
|
Mayito |
Jag menar, killen frågar om du vill ha en drink, du svarar och ångrar dig och det blir ingen drink. Känns inte det minsta konstigt. Däremot känns dina tolkningar av hans beteende märkliga :"iskallt flin", "artigt" ironiskt, "sa det med förakt" och bla bla bla. Och sen är dessutom bartendern i maskopi med den unge minst sagt förslagne våldtäktsmannen och hans livvakter...
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-05-14 08:09:00
|
Mayito |
Du skriver om bartendern: "han visste också att jag inte skulle ha gått med den yngre mannen frivilligt. När man bor som långtidsgäst så vet alla vem man är."
Hallå? Realitycheck, Inger. Tror du bartendern bryr sig det minsta lilla om en medelålders dam? Hur skulle han veta att du inte skulle ha gått med den yngre killen frivilligt? Kände han dig? Det är ju liksom inte ovanligt att folk går iväg med varandra på såna här ställen.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-05-14 08:10:00
|
Mayito |
Om man kollar situationen från bartenderns och andra bargästers synvinkel om de nu ens tittade så såg det ut som att du lämnade stället helt frivilligt med killen, sen verkade det för alla eventuella vittnen som att du följde med till nåt hus och sen kör han hem dig på morgonen. Hela grejen känns som att medelålders Inger varit ute på äventyr i fyllan och villan med en alldeles för ung pojke och sen drabbats av ångest och försöker skylla ifrån sig med en riktig rövarhistoria.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-05-14 08:16:00
|
Mayito |
Som sagt, det är svårt att avgöra om denna historia är sann eller inte och om detta verkligen "hänt" dig. Men oavsett sanningshalt handlar det om att övertyga läsaren. Mig har du misslyckats fullständigt med. När man läser en sån här grej vill man hellre varna unga grekcypriotiska killar för att ge sig i lag med svenska berusade kvinnor än tvärtom.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-05-14 09:05:00
|
peter_ |
Mayito, det är väl osannolikt att detta inte har hänt.? Om det har hänt så håller du nu på att såga en våldtagen människas berättelse om övergreppet. Har du tänkt på det?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-05-14 09:38:00
|
peter_ |
Med osannolikt menar jag inte "ställt bortom allt rimligt tvivel". Jag har aldrig sett dig kommentera tidigare så jag undrar lite varför du "går igång" denna gång.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-05-15 11:07:00
|
Banestyrelsen |
Omöjligt att bedöma utifrån texten om Inger eller killen för den delen kunde bedöma situationen rätt. Det är mycket pga att läsaren hela tiden vet att det kommer sluta med våldtäkt. Då gäller det att läsaren hänger med hela vägen. Jag tappade bort mig på väg ut från baren, när situationen blev "bisarr" och "allt hände så snabbt". Har man att göra med psykopater i betydelsen personer utan medkänsla kan det gå illa om man inte säger ifrån högt och tydligt. Varför skrek hon inte?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-05-15 11:07:00
|
Banestyrelsen |
Inger menar att hon blivit drogad. Hur det känns är nog svårt att förmedla skriftligt jag förstod nämligen inte men bara för att det är ovanligt eller för att Inger ändå minns detaljer bevisar det ju inte att det inte har hänt Mayito, del 2. Generellt går Mayito rätt långt själv i sina antaganden ovan, alldeles oavsett hur många barer han/hon själv besökt världen över.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-05-15 11:07:00
|
Banestyrelsen |
Jag anser inte som Janne B att det är vår plikt att visa 100 stöd och medkänsla här. Det som skrivs på sourze granskas kritiskt av läsarna, och inkonsekvens går sällan obemärkt förbi. Mayitos tråd brister dock minst lika mycket som Ingers. Såvida Mayito med sina kommentarer inte syftar att illustrera fällorna med att vara presumptiv har jag svårt att förstå vari argumentet består.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2006-05-16 16:30:00
|
Villon |
Man kan tro det är skrivet av Liza Marklund. Häpp.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2006-05-16 16:32:00
|
Villon |
|
|
Inlägg #12: Postat: 2006-05-16 16:32:00
|
Villon |
|
|
Inlägg #13: Postat: 2006-05-16 16:33:00
|
Villon |
Så fick jag det sagt, tydligen x 3. Jaja.
|
|