|
Inlägg #1: Postat: 2006-05-15 00:11:00
|
|
bagge |
Jag förstår inte vad du vill säga.
Vill du kritisera att vi inte tar en debatt om invandringen som Danskarna anser? Att Folkpartiet ska bli högerpopulistiskt som FrP för att bli stort? Eller att vi ska börja ställa krav på invandrarna och det gör inte dagens partier? Eller då allt av ovanstående men då förstår jag inte varför 80 handlar om Folkpartiets historia.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-05-15 09:10:00
|
|
Janne B |
FP språkkrav var på många sätt rimligt att ställa på de som redan kunde skriva ett annat språk. Men det tolkades av många som att även 65åriga analfabeter skulle tvingas till språktest, annars skulle de slängas ut.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-05-15 18:01:00
|
|
bagge |
Fremskrittspartiet är inget föredöme. Det är Ny Demokrati med kompetenta partiledare.
Jag förstår inte vad författaren av denna artikeln ville säga. Han drar upp Fremskrittspartiet som jag skulle beskriva som direkt främlingsfientligt.
Vill han att Folkpartiet ska gå i FrPs fotspår? Vet inte om han är medveten om att FrP är ett extremt populistiskt parti. Ett vallöfte inför valet i höstas var att bensinen skulle kosta 7:- tror jag det var.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-05-17 16:52:00
|
|
Janne B |
Norska drottningen meddelar denna dag att kungahuset lever i stort sett som övriga norska folket. Men lite större lägenhet har de väl? Annars får väl Fremskrittspartiet ordna det!
|
| |