|
Inlägg #1: Postat: 2006-05-04 22:46:00
|
|
Calle Z |
Var försiktig med ordet rasism. Att många medborgare i Sverige reagerade negativt. Det tyder bara på sunt förnuft. Vad man måste förstå är att för många troende muslimer så står sharia lagarna över alla världsliga lagar. Det är ett faktum. Att naivt börja tala om någon svensk version av islam. Då förstår man inte vad islam är!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-05-04 22:57:00
|
|
Calle Z |
Jag delar dina åsikter om religiösa friskolor. Men att komma dragandes med Knutby som ett avskräckande exempel? Det var PK så det smällde om det!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-05-05 00:22:00
|
|
Calle Z |
Slask och PK media jublade när tragedin i Knutby var aktuellt. I deras förljugna värld så var detta välkommet! Tro ingenting annat? De vill få oss att sätta likhetstecken mellan Knutby och "heders"mördande islamister!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-05-05 00:37:00
|
|
Calle Z |
Vilket iof du har svalt med hull och hår! Skall du yppa minsta lilla kritik mot religionen islam? Glöm aldrig Knutby! Hyser du något tvivel om hur muslimska friskolor respekterar alla lika oavsett kön? Glöm då aldrig Knutby..
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-05-05 00:49:00
|
|
Calle Z |
I dagens PK media så är det en större nyhet att svt´s utsända gick vilse ibland lejon i Afrika! Än att några galningar planerade terrordåd i vårt land? Iof så var väl Livets Ord ett av de ställen de skulle spränga åt skogen? Så då kan det väl kvitta?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-05-05 00:57:00
|
|
Janne B |
2 Den skola i Knutby som fick kritik var den vanliga kommunala skolan, som anställt folk utan riktig kompetens, samt låtit dem jobba utan handledning.Några av de kritiserade hörde tydligen till församlingen, andra inte. Det var alltså kommunen som fick den huvudsakliga kritiken.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-05-05 01:02:00
|
|
Janne B |
3 Varenda media i detta land visste att de förhållanden som skildrades i denna församling var i stort sett unika i landet. Sju självutnämnda pastorer som uppbär löner av i huvudsak ett gäng ungdomar. Som använder sina löner och Kassan till lådvis med viner och extra semesterresor. Pastorerna borde åtalats för svindleri mm vilket aldrig gjordes.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-05-05 01:05:00
|
|
Janne B |
4 Jag tror att det är en helt omöjlig tanke för en muslimsk förskola grundskola att presentera andra trosföreställningar på ett neutralt sätt.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-05-05 01:10:00
|
|
Janne B |
5 Calle/ Livets Ord gjorde en del tokiga saker och sa konstiga saker i sin begynnelse. Vilket hela Pingströrelsen fått lite för, rätt oskyldigt. Men LO har blivit klokare och vettigare och bedriver ett omfattade socialt arbete i många länder. Ska en Kyrka bedömmas efter vad de gör, så får de högt betyg. Men fortfarande är det en allt för liten krets som styr. Ett problem de delar med Katolska Kyrkan och några andra kyrkor som Frälsningarmen. Men Fackföreningsrörelsen är förstås värre...
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-05-05 01:20:00
|
|
Calle Z |
Janne. Tack för att du delgav mig dina kunskaper om Knutby. Det var iof exakt som jag trodde? PK media på offensiven. Eller på defensiven beroende på hur man vill se det? Mitt svar 5. Så menade jag givetvis hur våra sk journalister skulle ha sett på ett terrordåd mot livets ord? Med tanke på att nyheten om att terrordåd planerades i Sverige? Knappt har omtalats..
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-05-05 01:27:00
|
|
Calle Z |
Men vilka krav har man då? Terrordåd planeras i Sverige? Svt´s utsända går vilse i Afrika? Dessa som skulle verkställa dessa terrordåd i Sverige? I vilkens religion namn skulle de göra det? Ja just det..Men glöm aldrig Knutby.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2006-05-05 01:35:00
|
|
kallakatten |
Calle z du borde tänka lite innan du spottar ur dig en inlägget efter det andra. Hag blir lika upprörd över Mskimska rådets sjuka medektida krav som att de bidrar till att alltfler svenskar kommer bli som danska snart. Oskydliga muskimska troende drabbas. O hur i helsicke kan du försvara en sekt som knutby som lär mord ske, folk som bestöämde vem som skulle gifta sig med vem osv. samma skit ärligt talat.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2006-05-05 01:38:00
|
|
kallakatten |
Friskolor är en sak, jag har föreläst på många där kvaliten o andan är demokratisk. Men jag vill ha stopp för alla former av religiösa friskolor där barnen är utelämnade utanför samhällets kontroll. Dom kan predika på fritiden om dom har lust. Livets Ord som du omhuldar skuldbelade sjuka som syndare. helt sjukt.Vilka skuldkänslor folk får.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2006-05-05 01:38:00
|
|
kallakatten |
Friskolor är en sak, jag har föreläst på många där kvaliten o andan är demokratisk. Men jag vill ha stopp för alla former av religiösa friskolor där barnen är utelämnade utanför samhällets kontroll. Dom kan predika på fritiden om dom har lust. Livets Ord som du omhuldar skuldbelade sjuka som syndare. helt sjukt.Vilka skuldkänslor folk får.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2006-05-05 01:42:00
|
|
kallakatten |
Vad är skillnaden mellan totalitära skolor o demokratiska? Fundera på det. Kommunsistiska, nazistiska, religiösa osv predikar bara sin uppfattning och ingen objektivitet, yttrandefrihet o demokrati. Alla muskisma skolor borde stängas snarast då dom inte få fri reliogionsutbildning lika väl som Knytbysekter inte ska kunna misshandla barn psykiskt.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2006-05-05 01:43:00
|
|
kallakatten |
Det är ju ett skämt att påstå att muslimska skolor behandlar kvinnor o män jämlika
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2006-05-05 01:45:00
|
|
kallakatten |
Fattar verkligen inte var du vill komma. Tänk efter hur du vill ha det och presentera det för läsarna.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2006-05-05 01:47:00
|
|
kallakatten |
Du varkar inte ha koll. Livets ord fick veta det av Säpo häromdagen efter idoga arbete av Säpo. Inte fan har nån låtit dådet ske. Eller hur.
Men varje dag spränger islamister civila i luften. Hur länge ska det få pågå?
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2006-05-05 01:48:00
|
|
kallakatten |
Nu följs inte grundlagen längre och det är dags att säga ifrå
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2006-05-05 01:51:00
|
|
kallakatten |
Vad är det för lagar som ska gälla i Sverige? Svenska demokratiska eller muslimska imaners? tala ur skägget istället
|
| |