Förintelsen ur ett grodperspektiv

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2006-04-28 12:43:00
El Guatusi
PB: Vi svenskar har alltid varit "sjukt jäkla trötta" pa allt vad Forintelsen heter, fr allt pga att vi alltid betraktat den som ngt som gallde forovarna och offren - men inte oss vilket ar helt fel, da svensk ambassadpersonal i bl a Prag avstod ifran att radda tusentals judar som vi mkt val kunde raddat.
Inlägg #2: Postat: 2006-04-28 12:45:00
El Guatusi
Manga svenska politiker betraktade inte Hitlers forfoljelser av judarna som ett problem - det var judarna som var "problemet". Detta har svenska historiker i alla ar undvikit att forska i, och nar antligen bocker gavs ut i amnet sa var forfattarna britter och amerikaner.
Inlägg #3: Postat: 2006-04-28 12:47:00
El Guatusi
PB: "När Judarna själva utför etnisk utrensning, i bästa Dr Mengle anda, då vill ingen prata eller skriva om det." Artikel du lankade till var alltsa Israels daily newsmagazine. Sa vem ar det som tiger? Vilken kommission domde Sharons roll i Sabra & Chatila-massakrerna 1982 hardast? Jo, den israeliska.
Inlägg #4: Postat: 2006-04-28 12:51:00
El Guatusi
Vi svenskar bor vara valdigt forsiktiga nar vi ger lektioner i moral: vara tvangssteriliseringar drabbade 63.000 personer och inte ett ord hordes fore Maija Runcis bok kom ut 1997. Och jag vantar annu pa boken om Sveriges krypande o svassande for mordarvaldet Sovjetunionen efter andra varldskriget. Likasa vill jag veta varfor personer med ickesvenskt utseende kan diskrimineras sa skamlost pa arbets- o bostadsmarknad saval som pa offentliga lokaler utan att det anses forkastligt.
Inlägg #5: Postat: 2006-04-28 14:44:00
PB
Svar1: Även de svenska judarna, vände de östeuropeiska judarna ryggen. De såg ner på dem och ville inte ha dem hit.
Inlägg #6: Postat: 2006-04-28 14:53:00
PB
Svar 2: Det stämmer säkert. Ett intressant inlägg, större delen av dåvarande slottsvakten var också medlemmar i något naziparti, de bytte vaktdräkten i bilarna innan de kom tillbaka till Kungsängen där de marschera takttroget till specialakkomponerade nazi marsch musik, de används än idag i officella sammanhang, utan att de vet vad de skrevs för. Men dom som var med, vet. Många av dessa ställde upp och stred för Finland mot ryssen sen.
Inlägg #7: Postat: 2006-04-28 14:55:00
PB
Svar 3, jag har inte läst om det i Svenska tidningar. Kolla in denna länk istället: Länk: prisonplanet.com

Den är lite tydligare och rakt på sak och förklarar närmare vilka det var som "utrotades" i Israel med USAs fulla stöd.
Inlägg #8: Postat: 2006-04-28 15:02:00
PB
Svar4: Citat: "Vi svenskar bor vara valdigt forsiktiga nar vi ger lektioner i moral". Var det ett hot? Mig tystar du inte så lätt. Jag har aldrig hävdad att vi har en fläckfri historia, jag känner väl till det du skrev. Men det du inte förstår är att denna typ av utrotning sker fortfarande i organiserad form, downssyndrom har du säkert hört talas om? Jakten är skoningslös, hade tyskarna haft denna teknik vid 40-talet, hade de också utnyttjat det.
Inlägg #9: Postat: 2006-04-28 15:06:00
PB
Komihåg alla, att "förintelsen" började med förtståndshandikappade, handikappade tyska barn innan de gav sig på Judar, kommunister, homosexuella och zigenare. Barnen försvann i det tysta, skickades till kliniker för att sedan försvinna. Sedan i kön stod de socialt utslagna, uteliggare. Till och med pensionärerna i dåvarande tyskland fruktade för sitt liv. Så utrotningen började med dom egna.
Inlägg #10: Postat: 2006-04-28 15:12:00
PB
Så tillbaka där jag började "Vi minns Förintelsen för att kunna säga aldrig mer?". Vad var hyckleriet? Jo, att judarna har inte ensamrätt på mänskligt lidande, den finns massor som kommer i skymundan för att de ständigt försöker patentera det begreppet. Förintelse pågår ständigt idag, men den blundar ni för.
Inlägg #11: Postat: 2006-04-28 15:21:00
CMO
Jag kan inte påminna mig att "judarna" har begärt att få ensamrätt på mänskligt lidande. Nazisternas måmedvetna och industriella förintelse av judar saknar motstycke i historien och det är det oerhörda i naziternas beteende som gjort att förintelsen uppmärksammats, inte judarnas beteende.
Inlägg #12: Postat: 2006-04-28 15:24:00
CMO
Det är inte heller pga att vi rättmätigt uppmärksammar förintelsen som vi ägnar för lite uppmärksamhet åt andra folkmord.
Inlägg #13: Postat: 2006-04-28 17:44:00
El Guatusi
PB: "judarna har inte ensamrätt på mänskligt lidande". Forvisso! Men judarna ar ju s a s de svurna fienderna i manga religioner: marxismen, ortodoxa och katolska o aven lutheransk kristendom har ofta sett "juden" som en fortappad, en fiende. Sa ej i Islam till for bara nagot decennium sedan, men dar har ju skett ett och annat under senare ar...
Inlägg #14: Postat: 2006-04-28 17:46:00
El Guatusi
Juden hade yrkesforbud i de flesta europeiska lander, juden fick betala en extra skatt nar han skulle resa fran en stad till en annan, extraskatt nar han skaffade barn. Han diskriminerades som i Dreyfusaffaren eller mordades som i de osteuropeiska pogromerna.
Inlägg #15: Postat: 2006-04-28 17:47:00
El Guatusi
Sa kom da det utlovade lyckoriket, med den bolsjevikiska revolutionen 1917. Men marxismen var minst lika antisemitisk - antagligen mer - an vad Ancien Regime varit. Och idag frodas antisemitismen i media, pa fotbollsarenor och pa gator o torg.
Inlägg #16: Postat: 2006-04-28 17:49:00
El Guatusi
En av Europas mest prestigefyllda klubbar, Ajax fran Amsterdam, bestamde sig harom aret att "avsta" fran sin judiska pga allt vald, alla hot o allt hat. Pa Ajax bortamatcher hander det ofta, att motstandarfansen - sa snart det blir lite tyst pa arenan -
Inlägg #17: Postat: 2006-04-28 17:52:00
El Guatusi
drar igang ett langt "Ssssssssssss..". Vad ar da denna "lustighet"? Svar: det ar ljudet som uppstar i gaskammaren nar nazisterna slapper pa gasflodet. De Haag-fansen brukar skandera "Hamas Hamas, alle joden in de gas" Oversattning overflodig. Osv osv. Men massmedia tiger.
Inlägg #18: Postat: 2006-04-28 18:35:00
El Guatusi
rattelse inl 16: "avsta" fran sin judiska identitet pga...
Inlägg #19: Postat: 2006-04-28 20:39:00
Bongo Bongo
Svar 16. Hm, är väl mest från klubbens ledning som ett dylikt "policybeslut" kommer. Bland det flesta fansgrupperingarna så tvekas det inte att plocka fram en israelisk megaflagga :-
Inlägg #20: Postat: 2006-04-29 19:36:00
Anna Veeder
PB:"När Judarna själva utför etnisk utrensning, i bästa Dr Mengle anda, då vill ingen prata eller skriva om det." Läste artikeln i din länk. 1 det är en israelisk länk. 2 den handlar om sefardiska JUDAR. Det låter onekligen avskyvärt, men det handlar inte om "etnisk rensning". Och jag skrev inte att judarna har "monopol på lidandet", jag nämner tyskar som också mördades.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...