Inlägg #1: Postat: 2001-08-01 21:00:00
|
Jakob Nyström |
Drogliberala as? Ehm, ja...näe jag orkar fan inte lägga min energi på dig. Läste du ens vad jag skrev?
Uppenbarligen inte.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-08-01 22:11:00
|
Erik |
du behöver inte kalla någon för as bara för att de har åsikter som skiljer sig från dina egna. okej. du gillar inte att droga dig, vad bra för dig.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-08-02 08:36:00
|
Lars |
En direkt motfråga skulle vara lika relevant.
När jag klagar på kassa musiker som jag itne tycker borde på ha skivbkontrakt säger alltid folk, "Smaken är som baken..." Inse en sak Mizzy, ditt sätt att se världen passar inte alla.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-08-02 10:43:00
|
Jakob Nyström |
"Drugs have done good things for us, if you dont believe they have, do me a favour and throw away all you albums, tapes, cds, because the musicians who made all that great music that has enhanced your lives throughout the years, were real fucking high."
- bill hicks
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-08-03 09:31:00
|
Karin |
Varför tar folk till verklighetsflykt överhuvudtaget? Varför läser vi böcker, tittar på film, chattar på nätet, och varför går vi på nöjesfält? Jo för att människan inte är nöjd med det sinnestillstånd hon/han befinner sig i och vill se om detta sinnestillstånd på något sätt går att förändra. Vill du har slut på drogandet måste en radikal samhällsförändring till där folk inte längre har nåt behov av att fly.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2001-08-09 20:39:00
|
Psykonauten |
Ja, varför använder folk droger, varför söker folk kickar? Varför klättrar folk i berg? Varför kör folk indycar bilar i 350 km/h? Varför kastar sig människor ut ur fullt funktionella flygplan? Och varför är många människor ignoranta? Och varför svarar Mizzy på en debattartikel som hon inte läst?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2001-08-15 01:40:00
|
bez |
Jag kan svara på det.
1. Odlar man själv några plantor så stödjer man ingen industri.
2. Cannabis brukar man som extra krydda i tillvaron, ungefär som att köpa sig en påse chips till lördagskvällen.
Du får jättegärna leva utan droger, varsegod! Men tycker du det är rätt att spärra in Nisse, 19 år för att han odlar lite gräs i garderoben? Det är absurt.
|
|