|
Inlägg #21: Postat: 2006-04-21 22:42:00
|
|
Calle Z |
Men för all del! Jag önskar uppriktigt att du fortsätter att skriva. Dina inlägg. De talar liksom för sig själva! Hatet, bitterheten och dina tillmälen mot folk som har en annan åsikt än din? Du sätter med dina egna ord nivån. Varje tänkande person får dra sina egna slutsatser!
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2006-04-23 15:27:00
|
|
AlfVerner |
Jag hatar inte personer som har en annan åsikt, men jag föraktar folk som förväxlar åsikt och insikt. Jag saknar Mike, en av ytterst få som kan producera rationella argument utifrån nyliberalismen. Det går liksom att MÖTA en sådan debattör och det går att KOMMA FRAMÅT i debatten. Det går inte med dig Calle Z, Lars Nilsson, Yohannis och allt vad era stackars mödrar döpt er till.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2006-04-23 15:30:00
|
|
AlfVerner |
"För att skapa balans, rena affärer, ordning och reda i världen" - jag anmäler denna kommentar till redaktionen som STÖTANDE. Dumheten, eventuellt naiviteten är så påträngande att det bildas garvsyra. NÅN djävla nivå borde avkrävas debatten.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2006-04-23 19:48:00
|
|
Calle Z |
Alfverner svar 23. Ja gör så! Jag håller med dig! Dessa orden var ett citat ut Lords text. "Hittills har jag nämnligen trott att utrikespolitik går ut på att skapa balans, rena affärer, ordning och reda i världen". Som sagt. Dumheten och eventuellt naiviteten är så påträngande att det kan bildas garvsyra! Helt enig med dig på den punkten också..
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2006-04-23 20:02:00
|
|
Calle Z |
Sen har du mage att kalla somliga dumma? Att yra om att föra debatten framåt osv. Läs dina svar 4-7 igen. Är det att föra debatten framåt enligt dig? Då måste jag säga att du har en väldigt märklig syn på att bemöta folk med andra åsikter och att föra debatter framåt!
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2006-04-23 20:30:00
|
|
Calle Z |
Jag håller med dig Alfverner. NÅN djävla nivå borde avkrävas debatten. jag skulle vilja göra ett tillägg. Nån jävla självinsikt borde man ha!
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2006-04-23 21:01:00
|
|
Janne B |
Det är vi som flitigt medverkar i Sourze som skapar allting här. Vi kommer inte att få ngn hjälp ovanifrån att skapa respekt för varandra. Tillmälen och misstänkliggörande kommer att hagla tills dess vi beslutat annorlunda.Redaktionen utgår från att vi ska vara så kloka och vettiga att vi finner ett bra sätt att umgås. Det är en modig och stark inställning. Hur ska vi belöna detta??
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2006-04-23 21:04:00
|
|
Janne B |
Självinsikt kan aldrig avkrävvas någon annan."Den enda människa jag kan förändra är mig själv" är ett gammalt visdomsord. Världen förändras till det bättre genom föredöme, inte genom aga och piskrapp. Frid på er alla!
|
| |