Inlägg #1: Postat: 2006-04-16 16:23:00
|
Don Giovanni |
Det är lite svårt att ta fasta på vad en skribent menar om han inte uttrycker det klart och tydligt. Eller om man måste känna till hans hela litterära gärning för att förstå vad han vill ha sagt med en viss artikel. På den tiden jag skrev artiklar här, brukade jag inte ställa sådana krav på mina läsare. Så varför skulle jag acceptera att någon skribent ställer sådana krav på mig?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-04-16 16:28:00
|
Don Giovanni |
Blir det f ö inte en smula absurt om kritken mot en artikel måste ta hänsyn till vad skribenten menar EGENTLIGEN? Om det han menar förväntas vara underförstått? Ska jag som läsare behöva sitta och tänka "nej, han menar nog inte det, han menar nog så här egentligen" för varje mening jag läser. Den skribent som förväntar sig det av sina läsare, bör nog ompröva sitt yrkesval.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-04-16 16:31:00
|
Don Giovanni |
Johan Staël von Holstein har skrivit en slarvigt formulerad, ogenomtänkt och onödig artikel. Jag har kritiserat honom för den. När han försker komma undan min kritik genom att påstå att jag ljuger utan att tala om vilka lögnerna i så fall skulle vara och anklaga mig för "retorik" some accusation!, så kritserar jag honom en gång till.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-04-16 19:13:00
|
GunnarL |
Claes Samson, Lars Nilsson riktade samma kritik emot mig och jag håller med! Men i min kommentar hänvisade jag också till DonG som stod för samma sakliga kritik som jag ville framföra. Von Holstein uppehåller sig hela tiden vid de händelser som dominerat kvällspostens löpsedlar - således inte mycket realpolitik utan snarare qvasihändelser.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-04-16 19:18:00
|
GunnarL |
f/ Är man sedan en person som Johan Stael von Holstein - med hans förflutna - så kanske man kan räkna med ett och annat personligt påhopp. Jag tycker inte att jag gjorde mig skyldig till något övergrepp, men det fanns ju heller ingen anledning att repetera den kritik som Don G redan framfört.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-04-16 20:14:00
|
Claes Samson |
Icke desto mindre:Don G ägnar mer energi åt att finna fel i texten än åt att förstå, och GunnarL visar mindre intresse för sak än för person. Artikeln är inte "onödig". Ämnet är /forts...
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-04-16 20:17:00
|
Claes Samson |
forts.../ Ämnet är den socialdemokratiska"kultur" modern eufemism för korruption som tillåter smitning från ansvar, politiska kompisutnämningar osv Denna "kultur" är särskilt besvärande för oss som helst inte röstar borgerligt.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-04-16 21:31:00
|
Don Giovanni |
6/ Jag förstår inte varför jag ska behöva anstränga mig för att "förstå" en skribent som skriver trams? Om det varit en av Sourzes vanliga "glada amatörer" OK, då skulle jag förmodligen inte ens skrivit en kommentar utan visat överseende och kanske t o m hållit med om vissa saker. Men JSH är ingen glad amatör! Han är eller vill åtminstone framstå som en professionel skribent och debattör och som sådan får han ta vad han får!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-04-16 21:36:00
|
Don Giovanni |
Jag anser att artikeln är jävligt onödig tack för att du åtminstone uppfattat det, om också inget annat av vad jag skrivit ovan, därför att den inte tillför diskussionen någonting. Den är bara en upprepning - inte ens en särskilt bra sådan - av det gamla vanliga tjafset om Tsunami hit och Anitras pension dit och för säkerhets skull kör vi lite Frejvalds och Anna Sjödin också, som borgerligheten tycks ha valt att bygga sin valkampanj på!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2006-04-16 21:41:00
|
Don Giovanni |
Det är svårt att försåt vad JSH siktar på när han skjuter så illa och missar målet så kapitalt. Och jag tycker faktiskt att en skribent som kräver att bli tagen på allvar och "förstådd" ska ta sina läsare på allvar också! Vem som helst av de mer regelbundna skrivarna här på Sourze hade gjort något bättre av det här ämnet än vad JSH lyckats åstdkomma. Trots att de inte skriver krönikor i Metro!
|
|
Inlägg #11: Postat: 2006-04-17 03:16:00
|
Claes Samson |
Nu är det lite frestande att svara något i stil med: hur vet du att han missar målet när du inte är säker på vad han siktar på? ;´ Och så skulle det gå att mala på. Men sånt tycker jag är "onödigt".
|
|
Inlägg #12: Postat: 2006-04-17 08:43:00
|
Don Giovanni |
11/ Därför att du har talat om målet för mig, förstås! :-
|
|
Inlägg #13: Postat: 2006-04-17 10:02:00
|
Janne B |
Var snälla mot varandra. Nyligen medverkade en person här som blev så illa åtgången att han själv sopat igen alla spår efter sig. Ska vi ha det så?
|
|
Inlägg #14: Postat: 2006-04-17 14:05:00
|
Claes Samson |
Ok. Då lägger jag ned. Tack för bra box.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2006-04-17 14:24:00
|
Don Giovanni |
Tack själv. Fast jag tycker nog att vi varit ganska snälla mot varann...
|
|