Svinalängorna – årets roman!

Inlägg #1: Postat: 2006-04-14 09:08:00
Janne B
Min gamla mormor var en tystlåten kvinna, men hon läste mycket äventyr och romaner. Hennes man sa att sådant där bara var påhitt och inget man skulle ägna sig åt. Men hon hävdade att även om just det hon läste kanske inte skett så hade det skett ännu värre saker i verklightenen. Därefter brukade morfar hålla tyst en stund...kanske han fick lite stoff för en predikan.
Inlägg #2: Postat: 2006-04-14 13:38:00
steno
Tänkte när jag läste boken att det måste vara ännu värre idag för barnen med tanke på hur mycket mer folk super idag. Bevisen kommer snabbt om man läser och iakttar
Inlägg #3: Postat: 2006-04-14 13:53:00
Janne B
Jag skäms över att säga det, men jag är glad över att ha gått i pension som socialarbetare. Jag skulle inte orka med nuläget när nästan allt går bakåt ur social synpunkt .Min yngsta dotter ska nästa vecka intervjuas om jobb på fyra Soc Byråer. Hur ska detta kärleksbarn orka...
Inlägg #4: Postat: 2006-04-14 17:07:00
steno
Man behöver bara ta ansvar för den egna befattningen. Men är man chef innebär det ansvar för att det fungerar någorlunda. I Ängelholm fanns det ingenting i går kväll...
Inlägg #5: Postat: 2006-04-14 18:14:00
Janne B
...trots att ängelholm är en rätt stor stad och ingalunda ngn obygd.
Inlägg #6: Postat: 2006-04-17 00:07:00
Sunny
Det är ett annat samhälle i dag än det alla vi barnhemsungar föddes till på 40 talet men tro aldrig att det inte finns misär även nu!! O som Janne säger så går det i dag bakåt: festen är över för många.
Laddar...