Politiker mörkar vissa frågor

Inlägg #1: Postat: 2006-04-12 20:22:00
GunnarL
JEM, Det är ju lugnande att Du ger blanka fan i vad jag tycker om Din artikel! Det tyder på att Du förmodligen är ett okränkbart snille.
Naturligtvis skall politikerna tala om vad de står för - jag har ingen annan uppfattning!
Inlägg #2: Postat: 2006-04-12 20:24:00
GunnarL
f/ När det gäller hastighetsbestämmelser så kan man ju också hävda att det är ganska småaktigt - för att inte säga dumt - att inte kunna följa så enkla och klara regler! Reglerna har ju inte tillkommit utan anledning.
Inlägg #3: Postat: 2006-04-13 18:57:00
JEM
Du har helt rätt i att regler tillkommer av särskilda anlednigar. Ett ovillkorligt krav är dock att bestämmelserna och reglerna är förankrade hos folket. Med dig och några få undantag till vågar jag påstå att de flesta bilförare anser att hastighetsbegränsningarna på de flesta håll är för låga. Med andra ord är de inte förankrade hos folket i majoritet. Därför, GunnarL, är det småaktigt att rapportera några få kilometer för fort. hastighetsbestämmelserna i detta land
Inlägg #4: Postat: 2006-04-13 18:59:00
JEM
för övrigt är jag ett kränkbart snille:
Inlägg #5: Postat: 2006-04-13 19:11:00
JEM
Läste precis några av dina inlägg gentemot Ramona Fransson. När du inte har några vettiga argument ger du dig in på personangrepp medelst diverse invektiv. Det är långt under min debattnivå och jag råder dig att debattera på någon förpubertal site istället. Adjö!
Inlägg #6: Postat: 2006-04-13 23:19:00
GunnarL
JEM, Eftersom Du uppenbarligen är ett kränkbart snille tar jag mig friheten att undra om Du är konventionellt full, knarkpåverkad eller enbart dum i huvudet! Varför denna aversion? Ramona och jag har haft debatter förr och jag har både rosat och risat henne och hon är intellektuellt sett betydligt mer kapabel att svara för sig själv än vad Du är! Och när det gäller pubertetsnivå........
Inlägg #7: Postat: 2006-04-14 09:24:00
JEM
GunnarL! Att vräka ur sig invektiv har ingenting med intellekt att göra. Dina infantila hypoteser om huruvida jag skulle vara påverkad och/eller bara dum i huvudet, bekräftar att du är i total avsaknad av både intellekt och intelligens. Så återgå nu till Lunarstorm där du hör hemma. Glad påsk!!
Inlägg #8: Postat: 2006-04-14 09:29:00
JEM
GunnarL igen! Vid närmare studier av dina texter blir det uppenbart att du projicerar din egen otillräckligthet genom kognitiv dissonans för att på så sätt få motståndaren att framstå som mindre vetande. Ett välbekant fenomen hos de som saknar egna argument.
Inlägg #9: Postat: 2006-04-15 23:57:00
GunnarL
JEM, Jag såg just nu att du klassas som jurist! Med ditt ordval och din debatteknik måste du betecknas som en typisk brännvinsadvokat! Det handlar om "kognitiv dissonans". Har ingen aning om vad det betyder men det låter onekligen flott! Jag tror att det handlar om att få motståndaren att framstå som mindre vetande.
Inlägg #10: Postat: 2006-04-16 10:06:00
JEM
GunnarL. På ett pisnamt uppenbart sätt blottar du din okunskap när du jämnställer en jusist med en advokat. Det tråkiga med krämare som du är att man lätt sjunker ner till samma nivå i debatten. Beträffande det för dig så obegripliga uttrycket "kognitiv dissonans" föreslår jag att du frågar din psykiatriker detta vid ditt nästa terapitillfälle. Om det inte rör sig om en brännvinsterapeut borde han/hon kunna svara på frågan!
Inlägg #11: Postat: 2006-04-16 19:26:00
GunnarL
10/ Jusister är inte lika med advokater - tack för upplysningen! Brännvinsadvokater är en sammanfattande benämning på alla odugliga jusister.
Inlägg #12: Postat: 2006-04-16 22:40:00
JEM
GunnarL. Så är du nu där igen i okunskapen och inkompetensens tassemarker! Ge upp nu medan du kan. Du kommer att förlora denna intellektuella batalj helt enkelt för att du är mindre vetande!
Laddar...