Inlägg #21: Postat: 2006-04-14 19:03:00
|
stålis |
Och var är Jan W i den här debatten? Skärpning.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2006-04-17 00:44:00
|
Bongo Bongo |
Att överhuvudtaget debattera något så förlegat och rörigt som "antisemitism" gynnar bara staten Israel och deras stödtrupper runt om i världen. Så länge övergreppen mot det palestinska folket fortsätter och Sverige och övriga EU stater vänder bort blicken från Israels statsterrorism så är inte jag intresserad av att bli en kugge i "förintelseindustrins" maskineri.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2006-04-18 08:55:00
|
stålis |
I min entusiasm över att Wiberg nämnde en del som jag själv nyligen läst om och förargats av AIPAC-skandalen, Mearsheimers och Walts
artikel i London Review of Books, om att en "Israel-lobby" manipulerade fram en amerikansk attack på Irak, så slarvade jag i min övriga läsning.
Först nu upptäcker jag att han påstår att man "nästan" kan säga att judarna styr världen. Det gör folk rasande. Och det är ganska begripligt.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2006-04-20 04:41:00
|
stålis |
In Nora Ephron’s witty novel Heartburn, the narrator, a New York Jew, says she
could never feel at home in Washington, D.C., because it was “too goyish.”
I disagree with her about Washington, but I cracked up when I read that. The phrase perfectly captures something I’ve felt many times. You don’t have to be Jewish to see her point."
Länk: sobran.com
|
|
Inlägg #25: Postat: 2006-04-20 16:41:00
|
stålis |
He, he. Var finns Jan E i den här debatten? Han kan ju inte vara på min sida, inte heller på CMO:s.
Måste vara frustrerande.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2006-04-21 02:01:00
|
stålis |
|
|