|
Inlägg #1: Postat: 2006-04-11 22:23:00
|
|
Ramona Fransson |
I Holland finns två kategorier sexsäljare. En som arbetar inom vården och en som arbetar mer kommersiellt. De som arbetar inom vården blir betalda av skattemedel. De hjälper handikappade att få sex. Oftast unga människor. Hur de mår som säljer laglig sex är troligen som på alla andra jobb. En del gillar sitt jobb andra gör det för att existera.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-04-11 22:26:00
|
|
Ramona Fransson |
Respekten för prostitutionen borde alla ha! Det är ett tufft yrke. Och då menar jag enbart om de medverkande gör det av fri vilja och är myndiga. Aldrig om det är tvång! Då är det barbariskt! Anledningen till att det är ett tufft yrke är att det finns många hemliga gäster och det är inte ovanligt att det är högt uppsatta personer som köper sex. Därför ska det vara bra betalt!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-04-11 22:35:00
|
|
GunnarL |
2/ Basta Ramona Fransson, Du verkar väldigt insatt i hur tufft det här yrket är, hur enkelt det är att sälja sin kropp osv. Har Du jobbat som hora eller är det något Du har läst?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-04-11 23:20:00
|
|
Sunny |
Gunnar: Jag har arbetat med o umgåtts men prostituerade under hela mitt yrkesliv som strippa så jag vet hur de har det. Jag umgås fortfarade med dem o är med i föreningen Rosea. Jag kan intyga att Ramona vet vad hon talar om.I Sverige är det svårt för flickorna i dag:Tyskland skulle kanske bojkotta oss?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-04-12 06:15:00
|
|
Per W |
Svar 2: Yrket är "tufft" om man gör det frivilligt och "barbariskt" om det är tvån enligt Ramona. Konstigt yrke.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-04-12 16:16:00
|
|
Ramona Fransson |
Per W Om du tvingas som barn att sälja din kropp av dina föräldrar eller av en hallick då är det barbariskt. Det gäller även om du tvingas som barn sitta och knyta mattor fastkedjad! Lika barbariskt.
Barn skall aldrig tvingas till vuxet arbete! Det är barbariskt! Capich!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-04-12 18:48:00
|
|
Sunny |
Jag har alltid ansett gruvarbete som barbariskt! jag har nämligen klaustofobi. Varenda gång o det är ganska ofta nyheterna rapporterar om instängda gruvarbetare mår jag pyton. Sover inte utan ligger o tänker på dem o deras anhöriga. Är glad att barnarbete i gruvor till slut förbjöds i Europa men vet att många länders straffarbete avbetalas så o det gör mig spyfärdig.Att gå ner i en gruva eller en ubåt måste vara frivilligt.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-04-12 18:51:00
|
|
Sunny |
O jag lägge rmig inte i vad andra föräldrar låter sina ungar jobba med men ingen av mina skulle få en lugn stund så länge de lackerade bilar! Jag har sett på nära håll hur det brytit ner deras pappa o tagit död på hans arbetskamrater en efter en så jag sa tidigt ifrån: Aldrig! Över min döda kropp! O de förstår att jag menar allvar.
|
| |