Heja MUF - ni är äkta feminister!

Inlägg #1: Postat: 2006-04-11 14:57:00
Ramona Fransson
Helt ok Sunny, det är bra med reaktioner. Jag tar inte åt mig! Free speach!
Inlägg #2: Postat: 2006-04-11 15:16:00
Sunny
I bland kan det bli lite för mycket för min smak! men inte nog för att tysta mig.
Inlägg #3: Postat: 2006-04-11 17:25:00
Annika Lundgren
En tjej som hanteras som en trasdocka, fryser känslomässigt, får frossa och kroppsdelar förlamade har oerhört stora trygghets- och närhetsbehov. Dessa behov måste tillfredsställas som barn, men när samhället inte förstår detta, finns ju behoven kvar när tjejerna blir kvinnor....
Inlägg #4: Postat: 2006-04-11 17:32:00
Annika Lundgren
... Jag har hört de desperata skriken från min egen dotter, skrik som skar genom ben och märg: "Mamma, tryck på mig hårdare, ännu hårdare. Jag måste få känna att jag lever!" Barn efter barn misshanteras av samhället och görs då ännu kallare. Det är dessa kvinnorna som jag vill att man ska försöka förstå.
Inlägg #5: Postat: 2006-04-11 18:12:00
GunnarL
3-4/ Annika Lundgren, utan att alls vara insatt i Din speciella problematik fäster jag mig vid orden "barn misshanteras av samhället....". Vad då samhället? Jag trodde att det var föräldrarnas uppgift att ge sina barn kärlek och trygghet! "Samhället" förser så vitt jag kan se barnen med utomordentliga förutsättningar i form av läkarvård, dagis, föskola, utbildning, osv.
Inlägg #6: Postat: 2006-04-11 20:51:00
Sunny
Gunnar: Min åsikt oxå. Men alla barn har inte föräldrar: vi barnhemsungar får hoppas att någon annan hoppar in.
Inlägg #7: Postat: 2006-04-13 09:43:00
Annika Lundgren
Gunnar: Det är inte på den ytliga dimensionen jag uttalar mig. Föräldrar söker hjälp för barn med känslostörningar men samhället saknar kompetens. Det har upprepats i media om och om igen...
Inlägg #8: Postat: 2006-04-13 09:47:00
Annika Lundgren
... Vad har vi i samhället idag? Prostitution, ungdomar som är destruktiva mot sig själv och andra, våldtäkter på löpande band. Varsågod, om det är så du vill ha det. Jag talar inte om mitt fall utan om massor av fall som har passerat gråzonen i samhället där ingen hjälp finns att få, medan tiden är.
Inlägg #9: Postat: 2006-04-13 10:41:00
Janne B
SÅG NI debatten i prostitutionsfrågan i SVT i morse, så kom med synpunkter på den. Jag såg bara en snutt så ringde min telefon. Men de talade om svårigheten att i Tyskland skilja på den lega prostitutionen och den illegala trafficing. För det är massor av importerade östtjejer som nu finns på den legala sidan. Det var visst SVT reportage i går kväll också??
Laddar...