Nåt skumt med Stockholm

Inlägg #1: Postat: 2006-04-06 00:05:00
Jan E
Men det visade sig förstås att för att s skulle kunna klamra sig kvar vid makten så gick man med på mp:s krav i riksdagen att det skulle införas biltullar i Sthlm. Detta svek är för mig ett tillräckligt skäl att rösta nej, trots att jag inte av princip är emot ekonomiska styrmedel för att reglera trafiken. Tvärtom, men såna måste planeras noga och inte forceras fram i form av ett försök till enorma kostnader.
Inlägg #2: Postat: 2006-04-06 00:06:00
Jan E
Sten Nordin, moderat o-råd, har med anledning av Billströms svek föreslagit texten ”I strid mot givna löften i syfte att säkra regeringsmakten” på valsedlarna om trängselskatten. Hans ironi uttrycker exakt vad det handlar om.
Inlägg #3: Postat: 2006-04-06 00:09:00
Jan E
Du skriver att försöket har blivit en succé. Det beror dock på vem man frågar. Vinnarna är bilister som är helt okänsliga för trängselavgifter och som alltså kör på som vanligt. De kommer något fortare fram och har kanske lättare att hitta parkeringsplatser. Förlorarna är alla mindre bemedlade bilister som måste ta bilen på morgonen och som får en rejält ökad kostnad för att ta sig till jobbet samt alla de som tvingas stå som packade sillar i tunnelbanan och på bussar.
Inlägg #4: Postat: 2006-04-06 00:10:00
Jan E
Stockholms-försöket, som kostat 4 miljarder kronor – för sju månader! - har alltså också blivit en klassfråga. Ska vi belöna belöna Billström för denna insats genom att rösta ja den 17 september? No way!
Inlägg #5: Postat: 2006-04-06 03:25:00
Sunny
Vi som åker färdtjänst tillhör onekligen vinnarna: Nu har vi en chans att komma fram. men troligen höjs priset i stället.
Men så länge man är frisk så är det ju lättare atta åka tunnelbana: den tar dig överallt snabbt o ganska säkert.
Inlägg #6: Postat: 2006-04-06 03:26:00
Sunny
Om du menar Billströms svek så tycker jag som du men medge att du oxå hade väntat dig det?
Inlägg #7: Postat: 2006-04-06 09:38:00
Janne B
Färdtjänsten och kollektvbussarna måste ha vunnit på detta. Samt alla mindre lastbilar som ska distribuera varor till tusen butiker etc.Måste också vara bra för vanlig taxi. Förlorarna måste vara de låginkomsttagare som måste fortsätta att ta bilen in i stan. Jag antar att utredning kring dessa kategorier redan är i gång.
Inlägg #8: Postat: 2006-04-08 19:22:00
Lars Nilsson
Rätt rutet Jan E.
Laddar...