Bättre förebild på plats än skippa match

Inlägg #1: Postat: 2006-04-05 20:58:00
Urban
Fö. så är jag lite trött på att det bara är vi män som sitter och debatterar denna fråga. Var är hororna och varför säger de inget? Ska män behöva göra jobbet även i denna fråga? Nej, nu vill jag ha lite kvinnokraft som tar tag i detta och inte bara sitter och ojar sig anonymt i en massa tidningar om hur kontraproduktiv sexköpslagen varit och hur mycket sämre det har blivit för dem.
Inlägg #2: Postat: 2006-04-05 21:07:00
Sunny
Jag sitter ju här som tales kvinna för just hororna! DE kan inte stiga fram: då får de hela sina liv förstörda. Blir av med bostäder,vårdaden om barn etc.
Jag får tillräckligt fula mordhot bara av detta lilla jag skriver här!
Skulle du verkligen stiga fram ifall du vissat att din fru kunde få fängelse för att hon bor med dig? Det kallas koppleri.
Inlägg #3: Postat: 2006-04-05 21:57:00
Friskytten
Svar 1. Varifrån kommer alla de som begär att ANDRA ska vara modiga? Varifrån, O Herre?
Inlägg #4: Postat: 2006-04-05 22:01:00
Urban
Nej, förmodligen inte, men då skulle jag som konsekvens välja att inte alls uttala mig i ämnet. Att vara hora i Sverige, med rådande debattklimat, är förstås ingen picknick, men icke desto mindre så är det hororna själva som måste göra jobbet.
Inlägg #5: Postat: 2006-04-05 22:01:00
Urban
Att en massa män sitter och diskuterar BO:s hysteriska krönika blir ju bara löjligt när det är hororna själva som måste komma med motattacken. Jag stöder gärna er kamp, men så länge som ni inte kommer ut ur horgarderoben så finns det inget att göra. Tänk på oss bögar hur mordhotade, hatade och illa sedda vi har varit mot att idag ha nått en acceptans. Det här är er kamp horor och ni har vapnen; se till att använda dem också.
Inlägg #6: Postat: 2006-04-05 22:15:00
Sunny
Urban: det är mycket lättare att klassas som bög.Du riskerar inte att sända din partner i fängelse för att ni delar hushållsekonomin. Men för ett antal år sedan satt de i samma båt som hororna i dag. Vi har medlemar i Rosea som är både horor o bögar: de kan utan vidare gå fram med egna namn om bögeriet men de måsta skaffa alias som prostituerade.Tycker du att de är fega?
Inlägg #7: Postat: 2006-04-05 22:18:00
Sunny
O ja: jag har uttalat mig så många gånger o känner mig ibland så innerligt less på det o familjen är skitförbannad. Ungarnas Neeej inte horor nu igen.... jag har lovat dem att gå ur Rosea..i framtiden. Mina vänner är ju dessutom horor en del: de vuxna ungarna tar det bra med medan de var tonåringar o jag hade hormöte här i huset... men så länge de som sitter i skiten inte kan tala.....
Inlägg #8: Postat: 2006-04-07 00:45:00
Friskytten
Jag har funderat lite på ditt sista inlägg. En hel del faktiskt. Fråga: Kanske det ändå är dags att sätta sig ner med döttrarna och allvarligt fråga dem vad de tycker: Klagar de bara för klagandets skull, eller är de verkligen oroade att du sliter ut dig? Om det är det senare, kanske du ändå ska fundera på att varva ner lite? Man kan inte rädda hela världen själv vet du...
Inlägg #9: Postat: 2006-04-07 00:49:00
west-d
Friskytten. Vem ställer du frågan till?
Inlägg #10: Postat: 2006-04-07 09:48:00
Janne B
9 Jag utläser en äkta empatisk omsorg från Friskytten gentemot Sunny! Inte så vanligt här.
Inlägg #11: Postat: 2006-04-07 11:51:00
west-d
janne b nr 10. Håller med dig.
Inlägg #12: Postat: 2006-04-07 21:48:00
Sunny
FRI. Tack för din omsorg. De menar ju väl: inte klagar de annars i första taget.
Jag avslutar nu denna debatt med att referera till Mannes artikel högst upp i dagens Aftonblad: I Tyskland är det givetvis stränga straff för trafficing o enorma resurser satsas för att förhindra den. 11 milj tyskar samarbetar för detta i föreneingen Abpfiff:bland annat fotbollsförbund liksom kvinnorförbund.Att blunda som här gör de inte.
Inlägg #13: Postat: 2006-04-07 21:49:00
Sunny
Men Fri: det är svårt att lära gamla hundar sitta *ler*
Inlägg #14: Postat: 2006-04-07 22:16:00
Sunny
Har nu avslutat "hordebatten" för denna gången men vem vet ifall det dyker upp en ny sönderslagen hora av en svesk polis i telefonen i morgon?Hur gör jag för att stödja min inneboende som ju är hittagen av trafficing gänget o får det mycket svårt framöver? Blundar?
Inlägg #15: Postat: 2006-06-14 17:12:00
baba
Sunny, vad är Rosea? Har ni hemsida? Varför är ni så hemliga? Ut ur garderoben.
Förresten, jag är inte man, utan kvinna och sexpositiv feminist
Urban, förmodligen sexrabeterskor tycker inte om ditt ohyfsad språkbruk.
Inlägg #16: Postat: 2006-06-14 19:13:00
Sunny
Baba: Rosea är en intresseorganistaion för svenska sexarbetare som från början hette sexualpolitisk Front o krävde att svenska sexarbetare skulle kunna organisera sig som i övriga världen.
Då gick det inte så bra: vi aktiva fick fly landet o några miste sina barn. I dag hade vi en hemsida ett tag men nu ligger den nere på grund av att alla som blivit hotade hoppat av!
Vi är för få som kan o törs helt enkelt.
En aktion med debattartiklar runt nästa pockettidning R är i gång
Inlägg #17: Postat: 2006-06-14 19:17:00
Sunny
Forts som jag sagt nej nej nej till men ok ifall de kommmer hem hit så att jag kan vara hos min Käre.
Men det är inte bra: ett enda foto här o hela mitt liv blir förstört för att inte tala om barn o barnbarn! Hoppas någon annan vågar ta risken: Mina ungar kommer att bli helförbannade på mig. Men om alla bara tiger....
Det är svårt att göra rätt.Den Käres rätt till en fin lungn sista tid kommer nog först av alla prioriteringar just nu?
Inlägg #18: Postat: 2006-06-14 19:19:00
Sunny
Baba: Vi har inte valt att vara hemliga: vi vill ha rätt att t.ex hyra en lokal åt vår förening där vi kan ha öppna möten. Men det får vi inte.
Laddar...