Bättre förebild på plats än skippa match

Inlägg #1: Postat: 2006-04-05 17:20:00
Janne B
Ja de här siffrorna som cirkulerar är ju helt vansinniga. Visst är det dåligt att kasta in en artikel här och sen inte vidare avhöras.
Inlägg #2: Postat: 2006-04-05 17:30:00
stålis
Inte med en siffra redovisar Birgitta hur många prostituerade som är tonåringar eller slavar i östeuropeiska traffickingligors garn. I stället ödslar hon utrymme med en massa töntig retorik om 60-åriga gubbar och Henke Larsson. Så billigt. Den här kvinnan är ett skäl att rösta socialdemokratiskt. Hon är antiintellekuell och demagogisk. Må Gud aldrig ge henne en ministerpost!
Inlägg #3: Postat: 2006-04-05 17:32:00
stålis
Jan E. Tack för att du är intellektuellt hederlig nog att ifrågasätta BO:s siffror. Varför ingen källhänvisning från hennes sida?
Därför att hon är emotionell och okunnig. Har man rätt känslor, och det har hon, då får man i dagens Sverige framföra vilka dåligt underbyggda åsikter som helst.
Inlägg #4: Postat: 2006-04-05 17:36:00
Janne B
Mja stålis/ I ett läge då ingen kan veta siffran så är det väl klokast att tiga om det. Fulast är att låtsas att man har hemlig information i saken. Väder,trafiksysten mm kommer att avgöra antalet. Gud har inte utdelat några ministerposter sedan Moses var på Sinai;- så du behöver inte vara orolig.
Inlägg #5: Postat: 2006-04-05 18:02:00
Unto S
Jag tror på B 52:ans siffror. Det finns publicerade uttalanden som står bakom hennes uppgifter. 500 000 låter mycket men det är en hel del som rymmer eller skickas tillbaka till sina hemländer när tjejerna blir sjuka eller förbrukade.
Inlägg #6: Postat: 2006-04-05 20:29:00
Daniel Wijk
Det finns "publicerade uppgifter" på att judar är avskräde också. Visst, de "publicerade uppgifterna" är gammla nu men de är troligtvis lika sannan som dessa nya "publicerade uppgifterna"...
Inlägg #7: Postat: 2006-04-05 20:39:00
Leif-Arne
6 ??? relevans ???
Inlägg #8: Postat: 2006-04-05 20:48:00
Sunny
Jan E Det är svårt med siffror :Det finns sån enorm fattigdom i öst att kvinnor köar för att få prostituera sig i väst.Det de förmodligen tror är att de kommer att få behålla pengarna men så blir det inte.Teplic i Tjeckinen ganska nära Berlin O Prag är en slags omlastningscentral: Män kvinnor o barn kommer ihopressade i minibussar o delas upp till olika länder.Ett ruggigt ställe: så ruggigt att mina båda gubbar som inte är lättskämda vågade sova i den staden trots låsbara hotellrum.
Inlägg #9: Postat: 2006-04-05 20:52:00
Sunny
När jag hoppade av där blev gubbarna hysteriska.
Där står "boskapen": nakna ute vid vägkanten. Regnar det har de genomskinnliga plastskynken över sig. Drömmen är att en tysk tradare tar dem till Berlin. Några är barn. Har man aldrig gråtit förr så.
Det föds en del barn i Teplic som har ett barnhem för de prostituerades barn som ingen vill adoptera.
Inlägg #10: Postat: 2006-04-05 20:55:00
Sunny
O Killar: Vi har Trafficing här i landet oxå ! Jag råkade bli indragen i utkanten av en sådan härva nyligen varför händer sånt alltid mig?En kille som bodde hos mig hade köpt ett äktenskap med en svenska för att få arbeta o bo här. Han arbetade i 2 år 10 /tim dag helt vitt o betalade skatt o allt. Men den landsman som hjälpt honom var en del av en trafficingkedja: de handlade med människor.
Inlägg #11: Postat: 2006-04-05 20:58:00
Sunny
Det visste han inte förrän han kom hit. De tog 4000 /mån av honom de här 2 åren o det på hans skattade lön: en pizzxabagare är inte så rikSå anmälde en köpt liten tjej från Öt honom fär våldtäkt: tanken var att han skulle åka in o att flickan fick ett skadestånd som hon kanske fått en liten summa själv för.
Inlägg #12: Postat: 2006-04-05 21:03:00
Sunny
Tjejen skulle oxå kunna söka asyl som brottsoffer o så småningom användas till skenäktenskap med nästa godtrogna men fattige
Räkna själva. 100 pizzzakillar blir 400 000 på 10 månader. De drar inte alls in som tejerna men kan hjälpa till med transporter stå på kontrakt,hyra bil etc.
Inlägg #13: Postat: 2006-04-07 00:51:00
Friskytten
Samtliga: Jag har kollat siffrorna med Europol. De är skattningar. Gissningar på ren svenska. Det är inget fel med att gissa, men man ska säga att man gör det då. Sunny. Ruskiga historier! Tack för vittnesmål. Traficking behöver verkligen bekämpas. Desto olyckligare med Ohlssons fummelartikel som bara skapar skepsis!
Laddar...