Bättre förebild på plats än skippa match

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2006-04-05 16:17:00
peter_
Självklart vill man stoppa all slavhandel, vare sig det är för sex eller något annat. Prostitution är inte samma sak som slaveri, men debatten handlar väl om den "trafficking" a la "Lilja 4-ever" som väntas äga rum i samband med VM i Tyskland? För den som inte sett ovannämnda film så kan jag varmt rekommendera er att göra det. Varför inte redan ikväll och sedan återkomma i frågan.
Inlägg #22: Postat: 2006-04-05 17:23:00
Friskytten
Ingenting är självklart i en värld där inga ord tillåts stå orubbade för vad de är. För min del är jag helt emot slavhandel om vi talar om sådan handel som görs med människor som helt enkelt inte vill delta. Att däremot betrakta den som äger något som slavhandlare som vissa gör leder ingen vart.
Inlägg #23: Postat: 2006-04-05 20:17:00
Daniel Wijk
Jag vill ha produkter som producerats av självgoda vänsterfasciter under tvång och hot om våld. Finns det att köpa? ;-
Inlägg #24: Postat: 2006-04-05 20:19:00
Daniel Wijk
peter_: Nej, debatten handlar egentlgien inte om slavhandel. Det står klart och tydligt "knullbås" i ingressen. Vad jag vet så finns det inga sexslavar i dessa så kallade "knullbås"...
Inlägg #25: Postat: 2006-04-05 20:25:00
Sunny
Daniel: Rätt! Det är bara legala horor som får arbeta i dom o där har de tillgång till larm ifall någonting händer. Sportkunderna är nog de stökigaste: ofta fulla o aggresiva. En läkar kongress är klart att föredra som hora men här gäller det så mycket pengar.
Detkvinnoräörlesen i Tyskland varnar för i pressen är de som INTE finns i några legala bås eller bordeller utan stryker omkring på gatorna: de är sannolikt trafficingoffer.
Inlägg #26: Postat: 2006-04-06 07:56:00
peter_
Var det någon som såg nyheterna igår? Såg ni hur det påstods att de flesta torskarna var svenska män? Ingen motfråga. Intervjun slutade med det påståendet utan motivering. Är vi helt i händerna på idioter i det här landet?
Inlägg #27: Postat: 2006-04-06 08:16:00
peter_
Det var en EU-parlamentariker vid namn Christa Prets som påstod att vid Oktoberfesten i Munchen så " av alla fulla karlar som köpte kvinnor så var de flesta svenskar". Dj-la amatörer som inte kräver att få veta hur hon vet det. Är det förresten någon som tror på det här? Inslaget kan ses på www.svt.se: rapport 19:30.
Inlägg #28: Postat: 2006-04-06 08:16:00
peter_
Man blandar helt fräckt bort korten med syfte att ge män i allmänhet hela ansvaret för all prositution. Såg ni hur Inger Segelströms hotade med att media kommer att särskilt bevaka hur svenska män beter sig och rapportera till svenska tidningar? De antaganden och föreställningar som ligger implicit i uttalandet är fullständigt absurda.
Inlägg #29: Postat: 2006-04-06 08:17:00
peter_
Fö påstods att ca 40000 kvinnor skulle komma till Tyskland för att prostituera sig under VM.
Inlägg #30: Postat: 2006-04-06 09:43:00
peter_
Nu har feministerna i ganska många år fått köra på med sin kombinerade fuskforskning och politiska agenda med huvudpunkt på programmet att "problematisera" mäns beteende. Det är en systematisk nedvärdering och tendentiös negativ tolkning av det mesta som vita män i Sverige gör och står för. Det enda som duger är de som som sitter snällt på deras kommando.
Inlägg #31: Postat: 2006-04-06 09:45:00
peter_
Skaffa er en helthetssyn på den här rörelsen. Har ni inte läst "Elitfeminsterna" av Susanna Popova så bör ni göra det. Där beskrivs gänget som haft initiativet och lett utvecklingen. Maria-Pia Boethius är en cenytral person. Läs hennes inställning i frågan är:
Länk: etc.se
Inlägg #32: Postat: 2006-04-06 09:53:00
peter_
Jag brukar kräva av feminister att de tar ställning till SCUM-manifestet, då jag hört många feminster säga att det är en bok som alltid bör ligga på varje kvinnas nattduksbord. Svaret man verkar ha enats om är att "vara SCUM är ett tillstånd" som man tydligen hamnar i då man är som mest nedkörd av patriarkalt förtryck.
Inlägg #33: Postat: 2006-04-06 09:53:00
peter_
Då är det OK att vara fascist, rasist och jag vet inte allt. Då är det ens hatobjekt mannen som är ansvariga för att man övergivit alla humanistiska och demokratiska värderingar och bekänner sig till en totalt ohämmad och aggressiv hatlära.
Inlägg #34: Postat: 2006-04-07 00:54:00
Friskytten
Elitfeministerna är bra. Det är också Tokfeministerna av Kurtén Lindberg. När man ändå är igång kan man läsa "Who stole feminism" av Hoff Sommers. Sedan börjar man greppa varför feminismen är ett stort samhällsproblem.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...