Bättre förebild på plats än skippa match

Inlägg #1: Postat: 2006-04-05 14:45:00
Friskytten
Och som svar på den obligatoriska frågan om "jag skulle vilja att min dotter sålde sig till gubbar?" så är mitt svar: Alldeles självklart om enda alternativet för min dotter skulle varit att jobba som feministisk riksdagsledamot.
Inlägg #2: Postat: 2006-04-05 14:49:00
Janne B
Friskytt svar 1 / Jag vet inte hur gammal du är men jag är säker på att du inte kommer att vara stolt över den formuleringen om 25 år.
Inlägg #3: Postat: 2006-04-05 15:16:00
Leif-Arne
BO är en prydnad för hela riksdagen!
1 Du är medveten om att detta kan du få äta upp genom att helt på egen hand visa sig vara en genuin stolle. Själv har jag den innerliga förhoppningen att ingen skall behöva se sin dotter eller son för den delen prostituera sig.
Inlägg #4: Postat: 2006-04-05 16:23:00
Unto S
Jag hjälper Janne B genom att citera honom: ”Lade Ni märke till att efter x inlägg av mogna språkbehandlare så hoppa någon in med sitt tarvliga ord igen.” Jag anspelar på B 52:ans ord ”knullbås” redan i ingressen.
Inlägg #5: Postat: 2006-04-05 16:28:00
Leif-Arne
4 Varför kallar du min personliga favorit bland riksdagens ledamöter för B52, har jag missat något? Men visst har väl ändå hennes något opolerade språkbruk en viss relevans till artikelns innehåll.
Inlägg #6: Postat: 2006-04-05 16:51:00
Jan E
5/ Jag har en teori. B 52 står för USA:s bombplan under Vietnamkriget och eftersom BO är folkpartist så är hon också lierad med bomhögern. Dvs i Untos värld. Nån bättre idé, någon?
Inlägg #7: Postat: 2006-04-05 16:54:00
Leif-Arne
Kan vara så, men med tanke på BO´s, i jämförelse med mig ringa ålder, så är det väl lite långsökt att lägga denna väna varelse de illdåden till last.
Inlägg #8: Postat: 2006-04-05 16:58:00
Jan E
Visst, men nu är vi som sagt inne i Untos värld. Han kanske snart kan räta ut frågetecknet.
Inlägg #9: Postat: 2006-04-05 17:19:00
Friskytten
Det var ingen som vill kommentera detta med logistiken tydligen? Ej heller Ohlsons "standard procedure" att försöka värma upp med ett rejält gemensamt bad i dåligt samvete genom att fokusera på västvärldens slaverihantering exklusivt. Svar 1: Jag är helt allvarlig då jag anser att en hora inget har att skämmas för men däremot en feministisk riksdagsledamot.
Inlägg #10: Postat: 2006-04-05 17:45:00
Unto S
Svar 6 Jan E. B 52:orna är fortfarande aktiva i US Air Force eller vad det nu heter denna dödsbringande institution!
Inlägg #11: Postat: 2006-04-05 17:49:00
Unto S
I ett SVT program sa Birgitta Ohlsson på frågan vad man bör göra i fallet Irak? Hon svarade: ”Utbilda soldater”. B 52:an är inte främmande för en kraftfull militär invasion på Kuba, i Syrien, Iran och Nordkorea. Libyen har kommit undan efter Khadaffis helomvändning trots att diktaturen består.
Inlägg #12: Postat: 2006-04-05 17:50:00
Unto S
Förresten! I den oberoende liberala dagstidningen Sydsvenskans ledarsida Signerat har vi rubriken ”Hallå, har någon sett liberalismen?” Ur artikeln: ”Fp har, i ett korståg mot den egna snällismen, blivit ett batongparti. Språktest för invandrare. Lärare skall anmäla elever med extrema åsikter till Säpo. Invandrarna uppmanas ange varandra hos polisen. Häromveckan, i fp-rapporten ’Stärkt kamp mot knarket’ föreslogs slumpmässiga drogtester på gymnasier.”
Inlägg #13: Postat: 2006-04-05 17:52:00
Unto S
Vidare: ”Vart tog den liberala omsorgen om människors integritet vägen?”…”Vilka partier har, i liberal anda, mest högljutt värnat asylsökande och först märkt brister i buggningslagen? Miljöpartiet och vänsterpartiet. Svaret borde vara besvärande, till och med plågsamt, för Lars Lejonborg …” Och för B 52:an vill jag tillägga och kanske för liberalen Jan E? Och dessutom var hon positivt inställt till den militära invasionen av Irak.
Inlägg #14: Postat: 2006-04-05 17:52:00
Leif-Arne
Ni ansätter denna prydnad för kvinnosläktet från båda håll. Vad gäller siffermaterialet så är det väl ingen som varken kan bekräfta eller dementera.
Inlägg #15: Postat: 2006-04-05 17:56:00
Leif-Arne
13 Jag har betsämt för mig att BO angripit de tendenser du meskrivit inom sitt parti, Jag gillar BO specifikt, inte FP som det ser ut nu. Irak är ett sorgligt kapitel för sig.
Inlägg #16: Postat: 2006-04-05 18:15:00
Unto S
Man kan inte ha positiva sympatier för en person som förespråkar militära invasioner. Förr i tiden kallade man dessa för fascister! Men ordet idag är demokrati, nu när USA bestämmer agendan, fast metoderna är samma.
Inlägg #17: Postat: 2006-04-05 23:09:00
Jan E
Nej Unto, dina påhopp på BO ger jag inte mycket för. Ditt förhållande till sanningen brukar vara något lättsinnigt. Och ditt påstående om att BO inte skulle vara främmande för diverse kraftfulla militära invasioner är rent av nonsens. Jag kan ge dig rätt på en punkt – som liberal gillar jag inte fps samarbete med s om buggningslagen. Det känns dock inte särskilt besvärande.
Laddar...