Inlägg #1: Postat: 2006-04-05 13:41:00
|
Unto S |
”Näringslivet har behov av billig arbetskraft” står i artikeln. Det kapitalistiska samhällssystemet innebär en överdriven kraftig koncentration av kapital till ett fogligt land, i detta fall USA. I människans gener finns behovet av att söka sig till det bättre, till en bättre framtid. Därför letar sig människorna till USA eller till Sverige. Dessa folkvandringar kommer att öka, även om Ståhlberg stretar emot. Det är inte många som vill flytta från sina bopålar men kapitalismen tvingar dem.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-04-05 13:42:00
|
Unto S |
Den orättvisa fördelningen av jordens resurser är boven. Vi har haft folkvandringar tidigare i historien. Ståhlberg, det är lönlöst att bekämpa invandringen, du lyckas inte med dina metoder, nazistiska ideologier är döda Ståhlberg, utom just hos vissa små kretsar som hyllar sådana som Ståhlberg. Det är bättre att arbeta för kapitalismens död och arbeta för ett annat ekonomiskt system som garanterar välstånd till alla människor och som inte tvingar människorna att flytta om de inte vill.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-04-06 18:52:00
|
stålis |
Unto. Kan du inte emigrera till Kuba?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-04-06 21:07:00
|
Unto S |
När man läser Kubas historia kan man dra den slutsatsen att demokrati-USA kommer snart invadera Kuba med 160 000 tungt beväpnade soldater. Ärligt talat stålis, jag är feg, jag vill inte dö av USA-kapitalisternas kulor. Men jag ångrar lite att jag inte emigrerade till Kuba 1959 istället än att bara åka över vattenpölen till Sverige. Jag hade sluppit din och dina gelikars invandrarhat. På Kuba hade jag fått dansa salsa och håna USA-imperialismen. Då hade jag känt njutning!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-04-06 21:50:00
|
CMO |
Salsa-drottningen Celia Cruz och hennes grupp Sonora Matancera flydde Kuba i och med revolutionen och bosatte sig i USA. Celias musik är därför förbjuden på Kuba. Hon fick inte ens återvända till sin mors begravning, trots att hon inte brukade uttala sig politiskt. Celia Cruz dog i december 2003.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-04-06 22:01:00
|
CMO |
I Miami och New York liksom i Vellinge går det dock bra att både dansa till Celia Cruz musik och att "håna USA imperialismen".
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-04-08 00:20:00
|
stålis |
4/ Driver du med mig? Sitter du och skrattar när vi tar dig på allvar? Tack för ett gott skratt i alla fall.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-04-08 00:20:00
|
stålis |
4/ Driver du med mig? Sitter du och skrattar när vi tar dig på allvar? Tack för ett gott skratt i alla fall.
|
|