Inlägg #1: Postat: 2001-07-31 13:45:00
|
Totti |
"Damfotboll... för litet uppmärksamhet... snyft... andra är dumma... elaka manliga sportjournalister... snyft..."
Gäsp.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-07-31 15:37:00
|
Giuseppe Tonetto |
Återigen; det är INTE medias ansvar att skapa drag kring damfotbollen. Är det medias ansvar att volleyboll ska bli mer populärt? Är det medias ansvar att innebandy ska bli mer populärt? etc. Nej, det är det inte! Damfotbollen får precis som alla andra skapa sin egen hype...sen kommer media, var så säkra!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-07-31 15:48:00
|
H.L. Sattarvandi AS ROMA galning |
Är det inte så att folk vill se pojkarna på plan? Jag vill det i alla fall, jag pallar inte se damerna skutta runt och smeka en boll. Jag skulle kunna gjort de mål som damerna behövde mot Tyskland och hur kul är det då och titta på de? Visst spela men räkna inte med mer pengar om det inte finns någon efterfrågan.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-07-31 20:55:00
|
Peter Boström |
Stå på dig Frida!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-07-31 21:54:00
|
Giuseppe Tonetto |
Om vi skall diskutera efterfrågebristen tror jag det kort och koncist handlar om att bland oss män är det uppenbart hur mycket sämre dom är. När man själv skulle kunna platsa där i princip; då är det inte så lockande. Tessan, Sörenstam, Anja mfl. däremot...där ser man knappt skillnad jämfört med herrarna.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2001-08-01 00:05:00
|
Kalle J |
Men tv4 ville ju uppenbarligen ha med damfotbollspelaren Tina N nu. Visserligen inte i fotbollssammanhang, men ändå av den enda anledning att hon spelar damfotboll. Är det inte lite fel väg att gå att bojkotta tv4 då, istället för att elda på "hypen" så gott det går?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2001-08-01 07:28:00
|
Jesper |
Entusiaster... Finns det såna? Jag skulle hellre kalla dem anhöriga...
|
|
Inlägg #8: Postat: 2001-08-01 10:21:00
|
Falle |
Det nog sant att damfotbollen får liten uppmärksamhet. Men vad beror det på? Kommersiell TV sänder det som drar tittare. Om damfotbollen får fram lite färgstarka personligheter torde denna skara öka och tvinga fram mer mediabevakning. Titta på tex damslalom och damtennis som får mer media än herrarna. Det torde vara av rak motsatt effekt att bojkotta sådana här möjligheter att visa upp vilka de kvinliga forbollsspelarna är.. Dessutom riskerar det att uppfattas som gnälligt.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2001-08-05 12:33:00
|
Digeos |
Kan tjejer spela fotboll? Jag tycker att de är väldigt kassa.
|
|