Har USA rätt att finnas?

Inlägg #1: Postat: 2006-04-04 15:01:00
Unto S
Det finns två likartade partier borgerliga att välja mellan. Deras ”valrörelser” liknar karnevalen i Rio. 50 av väljarkåren skiter i att välja eftersom det finns inga alternativ. Jo då, jag har rätt, för att lansera ett alternativ behövs det mycket pengar, mycket pengar. Och var finns dom pengarna, bakom bolagsstyrelsernas stängda dörrar. Och vem som garanterar att pengarna finns hos bolagsstyrelsernas stängda dörrar? Militärmakten!
Inlägg #2: Postat: 2006-04-04 15:02:00
Unto S
Måns Andersson var säkert en hederlig man från Värmland. Men i släktledet till Bush har många gener blandats i. Slavtransporter, slavsystemet, utrotning av indianer, utnyttjandet av förväntansfulla invandrare i kapitalisternas fabriker, män, kvinnor som barn med arbetstider upp till 16 tim om dagen. Rasism existerar fortfarande. Många länder har fått smaka på militärmaktens krig, ännu fler länder har fått lida under bolagsstyrelsernas förtryck.
Inlägg #3: Postat: 2006-04-04 15:03:00
Unto S
Var Måns Andersson en hederlig man? Förmodligen. Allt pekar på att han hade gener från skogsfinnarna som lockades med skattebefrielse till Värmland och Dalarna från finska Savolax på 1500-talet. Vad har det att göra med hederlighet? Än idag är Finland den minst korrumperade landet i världen. Smaka på det!
Inlägg #4: Postat: 2006-04-04 15:34:00
CMO
Intressanta utvikelser inom rashygienens och lysenkoismens område Unto. Har alltid misstänkt att du var svag för dessa teorier. Så Bush gener kan spåras till finland!? Ni kanske rentav är släkt...?
Inlägg #5: Postat: 2006-04-04 16:29:00
Unto S
CMO. Jag accepterar mitt arvegods och det har ingenting att göra med rashygienen och lysenkoismen som du kallar det. Men jag tror att du däremot har stor förkärlek för rashygien eftersom du ofta använder dessa uttryck. Synd om dig! Släktskapet med Bush är uteslutet men Katarina II ligger nog nära. I för sig var hon inte ett dugg bättre än Bush utom i ett, den fria kärleken, där var hon bra. Bush´s fru Laura kallar sig ”Desperat hemmafru” och antyder att George inte är särskilt aktiv med sin pitt.
Inlägg #6: Postat: 2006-04-04 17:01:00
CMO
Ha ha, vilken brinnande kärlek måste du då inte hysa för Bush, USA kapitalismen och bomhögern etc etc med tanke på hur ofta du använder dessa uttryck! Allvarligt talat låt oss lämna "han-som-sa-det-han-vad-det" och "synd om dig" argumenten på dagiset där den graden av intellektuell mognad är mera acceptabel.
Inlägg #7: Postat: 2006-04-04 17:06:00
CMO
Att egenskaper såsom hederlighet skulle sitta i generna, som du påstår ovan, är kärnan i de rashygieniska teorierna. Att yttre miljö som slaveri kapitalism etc ger en påverkan som kan nedärvas är lysenkoism.
Inlägg #8: Postat: 2006-04-04 18:47:00
Unto S
CMO märker du inte ironin. I ditt nuvarande hemland USA sitter flest människor i fängelse i förhållandet till folkmängd. Och vet du vad, om du inte visste det, de flesta är svarta. Hur tolkar man det? Rashygien och rasism? Det var kanske därför du flyttade till USA? Vi har ju rashygienister här på Sourze också, Ståhlberg och Klasson t.ex.
Inlägg #9: Postat: 2006-04-04 18:56:00
CMO
Unto, Vad har dina rasistiska teorier som du redovisar ovan med mig, USA, eller stålis att göra?
Inlägg #10: Postat: 2006-04-04 20:29:00
Unto S
Sanningen !!!
Inlägg #11: Postat: 2006-04-04 20:35:00
CMO
"Sanningen" är att du är Sourze mest uttalade rasist. Är det så du menar?
Inlägg #12: Postat: 2006-04-04 20:47:00
bloggeri
Enligt NE handlar att håna någon alltid om illvillig och förlöjligande kritik, uteslutande i avsikt att förolämpa eller förnedra den man argumenterar mot. Alla minns hur CMO ylade nyligen om att kommentatorerna på Sourze inte får håna HONOM. Då skriver han till Sourze-redaktionen och klagar. Han är en liten kränkt skit. CMO har i alla fall landets främst intellekt inom bombhögern. Då kan ni ju tänka er nivån på dom andra.
Inlägg #13: Postat: 2006-04-04 20:49:00
CMO
Om du menar att du inte kan vara rasist eftersom det sitter svarta i fängelse i USA eller för att någon annan på Sourze har åsikter som du ogillar så är jag rädd att jag inte riktigt förstår.
Inlägg #14: Postat: 2006-04-04 20:51:00
CMO
Hej bloggeri! Håller du med Unto om att hederligheten sitter i arvsmassan?
Inlägg #15: Postat: 2006-04-04 22:39:00
CMO
12/ bloggeri jag minns inte att jag sagt något sådant. Så här skrev jag bl.a:
Inlägg #16: Postat: 2006-04-04 22:39:00
CMO
"Personligen är jag inte speciellt störd av bloggeris agerande utan betraktar det som en av de ofrånklomliga nackdelarna med ett icke-modererat forum. Vi som sticker ut nacken med kontroversiella åsikter och ett stundtals provocerande ordval får räkna med att dra på oss häcklare av varierande intellektuell kvalitet och moralisk resning. Normalt sett brukar jag därför ignorera bloggeri men när andan faller på svarar jag med ungerfär samma mynt."
Laddar...