Slöjan och könsapartheid

Inlägg #1: Postat: 2006-04-03 23:38:00
stålis
I vissa franska getton kontrollerar islamister hur kvinnor klär sig och ser till att ingen säljer alkohol.
Inlägg #2: Postat: 2006-04-03 23:40:00
stålis
Som Carsten Jensen skrev i DN för några år sen, så finns det två falanger inom invandringsmotståndet: dels det nationella, dels det liberala.
Inlägg #3: Postat: 2006-04-03 23:41:00
stålis
*den nationella* inte *det nationella* - böjde fel, förlåt!
Inlägg #4: Postat: 2006-04-03 23:43:00
stålis
Hur som helst, det är ofattbart hur människor som säger sig vara emot homofobi och kvinnoförakt kan vara för obegränsad, fortsatt massinvandring av muslimer, ngt som automatiskt leder till att islamisterna i väst växer sig starkare och mer inflytelserika. Därför måste vi våga kräva ett åtminstone tillfälligt stopp på asyl- och anhöringinvandringen. Så vi hinner komma på fötter innan vi tar emot nya invandrare.
Inlägg #5: Postat: 2006-04-03 23:46:00
stålis
Men eftersom man inte kan stoppa enbart muslimsk invandring, eftersom det vore för diskriminerande, så måste vi stoppa all invandring. I alla fall temporärt. Säg under en tioårsperiod. Å andra sidan kräver det utträde ur EU.
Inlägg #6: Postat: 2006-04-03 23:49:00
stålis
Och för att vara rättvis. Även kristna palestinier och syrianer och säkert irakier har en lika illiberal kvinnosyn som den, som inte alltid, men för ofta finns bland muslimska invandrare. Det hela kanske skulle kunna kallas Mellanösternsyndromet.
Inlägg #7: Postat: 2006-04-03 23:52:00
stålis
Fast kvinnosynen i det hinduiska Indien och i Afrika är väl inte så där mycket bättre hellre. Bevara demokratin - stoppa invandring av fler människor med värderingar som inte är kompatibla med västerländsk demokrati- och kvinnosyn.
Inlägg #8: Postat: 2006-04-03 23:56:00
stålis
Rättelser i vanlig ordning av den överpedantiske; Pekgul heter hon väl va? Och så heter det "är väl inte så mycket heller". Inte "hellre", som jag skrev.
Inlägg #9: Postat: 2006-04-04 10:14:00
Janne B
Ja stålis.språket är viktigt. Din tvåa/ Ja det är viktigt att klargöra att det finns liberala jag även socialliberala som är förskräckta över massinvandringens resultat. Det finns liberala muslimer som stack undan förtrycket till Sverige just för vår liberalism. Efter 10 år upptäcker de att stora stadsområden i Sverige islamiseras så mycket att de sätter igåpng med interna kontroller etc. Inte bara i Frankrike. Tyvärr är ditt invandringsstopp helt orealistiskt liksom utträde ur EU.
Inlägg #10: Postat: 2006-04-04 16:50:00
stålis
Du och jag skulle faktiskt kunna bilda en förening. Varför inte?
Nationalisterna har sina partier, men vi invandringskritiska humanister och liberaler då? Vi är helt utan alternativ. Kanske det är dags nu? Precis som kärnkrafts- och EU-frågorna, så är den om asylmissbruk och massinvandring från extremt kulturfrämmande länder tvärpolitisk. Om du vill, skriv Schlyter och fråga om min epost-adress!
Laddar...