VM i fotboll VM i prostitution och trafficking?

Inlägg #1: Postat: 2006-04-03 21:55:00
GunnarL
Anna D/ Jag har väldigt svårt att se att "fotbollen" uppmuntrar den här handeln. "Fotbollen" är väl där för att spela fotboll! Om det sedan förekommer prostitution så är det väl inget problem för "fotbollen". Det är väl ett problem för männen som ev. utnyttjar fnasken, eller för dem som säljer sexet - knappast för "fotbollen" som sådan! Eller i allra högsta grad för de samhällsstrukturer som tillåter detta att ske! Men tala med Merkel - inte med Lagrell! Hela dikussionen är ju löjlig!
Inlägg #2: Postat: 2006-04-03 21:56:00
Daniel Wijk
Anna: Isåfall ska man väl bojkotta feminismen också eftersom det finns högvis med feminister som är manshatare? Tycker jag verkar vara en utmärkt idé! Ut med feminismen in med intelligensen!
Inlägg #3: Postat: 2006-04-03 21:57:00
Anna Drangel
Gunnar: Jag tror att man genom stora publiksammankomster som ex ett VM kan påverka olika handlingar i världen. Det har gjorts förr.
Inlägg #4: Postat: 2006-04-03 22:01:00
Anna Drangel
Daniel: Det är skillnad på teori och praktik...:
Inlägg #5: Postat: 2006-04-03 22:09:00
GunnarL
3/ Anna - tyvärr - rent struntprat! OK om samtliga länder hade rest sig och sagt att "vi spelar inte i ett land med legal prostitution". Nu är det ju så egendomligt, att det bara finns ett deltagarland där prostitutionen är olaglig fast bara till hälften - för köparna - och jag personligen har inget emot det. Men det skulle förmodligen framkalla mer löje än nytta. Så tyvärr - jag tycker hela diskussionen är helt barock!
Inlägg #6: Postat: 2006-04-03 22:20:00
Anna Drangel
Någonstans måste man börja tänka. Det är sällan alla reser sig samtidigt.
Inlägg #7: Postat: 2006-04-04 00:22:00
Friskytten
Bisarr inledande synpunkt! Trots ett ANTAL intervjuer och egna artiklar i flera svenska dagstidningar som visar att det finns prostituerade som absolut frivilligt valt sin syssla kommer här en likställning mellan prostituion och Apartheid! Hur många svarta valde frivilligt att ingå i Sydafrikas apartheidsystem? Feminism och logik är två begrepp som befinner sig i varsin ände av universum.
Inlägg #8: Postat: 2006-04-04 10:26:00
Janne B
I denna debatt har jag ännu inte sett ett enda förslag på hur vi kan hjälpa dem som har det värst. Lyxhororna behöver vi inte bry oss om. De har klarat sig i alla tider.Men Ni som är upprörda på Borgström Ni vet att flertalet av de damer som nu kommer har hemska förhållanden. Vad säger ert samvete att vi ska göra för dem?
Inlägg #9: Postat: 2006-04-04 12:45:00
Daniel Wijk
Janne B: Vaddå "vet"? Visst, en del kanske har ont om pengar så vaddå? Om du vill jobba och har ont om pengar, ska du inte få det då? Ska vi basera vårat samhälle att ingen ska tvingas jobba ifall de inte vill också?Mitt smavete säger mig att de vet bättre än du vad de själva vill med sina liv. Om ingen tvingar dom att ha sex mot betalning, varför ska du tvinga dom att inte ha det?
Inlägg #10: Postat: 2006-04-04 13:12:00
Janne B
9 / Din sista mening är fullständigt aningslös. "Om ingen tvingar dom". De flesta av dem lever under slavliknande fårhållanden i rum som ägs av hallicken, som tar det mesta av pengarna för sina "omkostnader".Det här är tjejer som ideligen hotas och får stryk. De övervakas av sina ägare så att de inte ska kunna komma undan med pengarna osv.Så säger mitt samvete. I ett civiliserat samhälle brukar vi skydda de mest utsatta. Vilket skydd har dessa??
Inlägg #11: Postat: 2006-04-05 16:51:00
Beckisbarnet
Svar 10:

Janne, jag kan inte förstå vart du vill komma egentligen. Varför ger du inte upp? Det är helt meningslöst att föra en diskussion med en människa som saknar empati. Du har en helt annan utgångspunkt ät tex Daniel Wikj, du kommer aldrig någonsin att få honom att begripa.
Inlägg #12: Postat: 2006-04-05 17:24:00
Janne B
11 Jag är väl en sån där typ som inte gärna ger upp. Jag hoppas väl att alla ska förstå i vart fall lite. Du Beckis skriver i dag på en annan tråd om ömsesidig lust, känns bra.
Inlägg #13: Postat: 2006-04-07 06:01:00
sphincter
Anna, du kommer ocksa att forsta den dagen du fyller 16.
Laddar...