Inlägg #1: Postat: 2006-04-04 17:52:00
|
Leif-Arne |
Visst satsa på communitys i stället för trista gamla skolor. Ser jätte jätte bra ut i CV´t. Själv tror jag mera på nödvändigheten att livet igenom lära nytt, gärna på Uni, gärna via e-medier. Lycka till!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-04-04 22:17:00
|
Torbjörn |
Visst blir mer information tillgänglig med nätet, men den stora svårigheten ligger ju i att välja ut det värdefulla i det stora flödet. Information behöver inte vara samma sak som kunskap och kvantitet inte samma sak som kvalitet. Och ska utbildningssystemet begränsas till tekniska och naturvetenskapliga utbildningar riskerar det att resultera i intellektuellt och känslomässigt handikappade individer.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-04-04 23:09:00
|
Janne B |
Rätt så ångestfylld blir jag då 25-åriga dottern ringer mig och säger att hon har ca 100 medsökande till de jobb hon söker, efter en mycket omfattande multikultur-utbildning. 125 sökande på ett givande jobb i Falun men uselt betalt. Men i Sydamerika är hon efterfrågad..Det känns som om jag håller på att förlora yngsta dottern.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-04-04 23:14:00
|
Janne B |
SVT sände Debatt i kväll om den ytterst låga ungdomsarbetslösheten i Danmark.Den går snart i repis klart sevärd. Händiga kan nog se den från arkivfil också.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-04-09 18:58:00
|
nina40 |
Jag kan delvis hålla med om innehållet men outbildad som du är är din svenska kataatrofal... Kanske borde du gå i skolan eller läsa en bok... Sorry!
|
|