Invandringsproblem

Inlägg #1: Postat: 2006-04-03 16:20:00
Unto S
Du Johansson, det är väl så att det är nästan omöjligt för en invandrarvänlig röst att bli hört. Varför finns det få invandrarskribenter här på Sourze? Jo, jag ska säga dig, Svensson eller var det Johansson, hatet mot invandrare forsar dag in och dag ut. Idag var det du som kom med ditt hat, annars brukar den mycket populära Ståhlberg står för gigorna.
Inlägg #2: Postat: 2006-04-03 16:40:00
bloggeri
Den dan Johansson skriver lika bra och medryckande svenska som Jonas Hassen Khemiri, Marjaneh Bakhtiari och Mustafa Can, då ska han få en eloge för sin språkbehandling. Eller för den delen sourzeskribenterna Hadjipetri, Ghasemiani och Billy Butt.
Inlägg #3: Postat: 2006-04-03 17:11:00
Kjell Johansson
Unto, jag vill svara dig med ett citat ur min artikel: "En debatt där ena sidan redan kallat den andra "rasist" har ingen chans att leda till något konstruktivt.". Jag har ingen större lust att besvara övriga personangrepp i din kommentar.
Inlägg #4: Postat: 2006-04-03 21:41:00
Truto
Unto... Det är ju dina inlägg som ångar av hat. Så fort någon så mycket som andas lite kritik mot invandringen så kommer sådana som du ångandes med de mest häpnadsväckande anklagelser om rasism, nazism etc etc. Argumenten börjar bli slitna nu. Du nämnde Sverigedemokraterna. Jaa, de kanske behövs? I Danmark och Norge är de ju snart nog de största partierna i respektive parlament. Det kan de nog bli här också om du och dina gelikar fortsätter hugga ihjäl minsta antydan till kritik.
Inlägg #5: Postat: 2006-04-04 00:03:00
Friskytten
Vad vill du Unto? Vad vill du? Hatet mot invandrare, som du talar om, finns till allra största delen i din fantasi. Varför är det så Unto? Varför? För att ditt eget hat är så stort att du måste dölja det för dig själv för kunna leva? Men vad hatar du så? Vet du det själv?
Inlägg #6: Postat: 2006-04-05 17:14:00
stålis
Kan man inte språket, så är man förpassad till städjobb. De flesta normala svenskar blir charmade av invandrare som kan svenska lika bra som dem, eller som på andra sätt uttrycker vilja till anpassning.
I fråga om klädsel, skaffa hund eller katt samt bry sig om den. Sådana små saker betyder enormt i vardagen. P.S. Med hund och katt
menar jag inte pitbullterrier eller jaguar :-
Inlägg #7: Postat: 2006-04-05 17:15:00
stålis
Jag tycker den finske "blatten" Unto skall pröva det där med hund och katt. Eller bjud in din svenska grannar till din bastu, etc. Låt dem känna på din kniv, etc.
Inlägg #8: Postat: 2006-04-05 17:27:00
Leif-Arne
7 Riktig bastu det är grejjer de. Rent deprimerande hur det bastas här i södern. En bastu skall vara vedeldad, ligga vi ett vatten, där skall inte finnas dusch men väl en stor tunna vatten och ett par skopor. Man tar god tid på sig ett par malt, så efter en tid klarar man att lösa all världen problem.
Inlägg #9: Postat: 2006-04-05 17:31:00
Leif-Arne
En annan traditionsrik sedvänja från det östra grannlandet är att tävla i stövelkast. Skall vara en Nokia herrstövel storlek 42. För damer och barn tävlas det även i kast med mobiltelefon, men då gäller märket Ericsson.
Inlägg #10: Postat: 2006-04-06 00:24:00
stålis
Jag är en stor beundrare av Finland.
Sett tre utmärkta filmer om vinterkriget och fortsättningskriget. Vilka tuffa jävlar! Alltså, ståpäls!
Och så tycka jag finska "särringar" med höga kindben är vackra, medelsålders baderskor som ryter
"ligg stilla pojk" en våt dröm jag har. Ack, ja.
Inlägg #11: Postat: 2006-04-06 00:27:00
stålis
Man skulle bli en omvänd båtflykting, kanse. Men de har ju så restriktiv invandringspolitik, så det kanse inte gå så bra. Ska höra med finska konsulatet i morron.
Inlägg #12: Postat: 2006-04-21 23:54:00
Blond-undra
? Om ngn sv ngsin sö asyl ty utl
Inlägg #13: Postat: 2006-04-22 00:15:00
Blond-undra
? Om ngn sv ngsin sö asyl ty utl
Laddar...