Inlägg #1: Postat: 2006-04-02 06:17:00
|
stålis |
Kollade nyss & fann att jag skrivit om MS Estonia, Irakkriget, feminism, antisemitism, EU, djurskydd, aborter, Rom, med mera.
Visst är jag Sourze ende invandringsrestriktive skribenten, men det är väl tur att nån är det? Det skulle bli väl likriktat annars.
Om alla hade samma åsikt om invandringen.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-04-02 06:21:00
|
stålis |
Du kanske vill tysta Sourze ende invandringskritiske skribent?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-04-02 09:40:00
|
Janne B |
Stålis/ Det finns många som håller med dig delvis. En del gillar inte dina formuleringar men delar din vånda inför framtiden.Jag är säker på att de som läser dig har ALLA slags reaktioner. Det är väl en bra situatio
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-04-02 13:50:00
|
Friskytten |
Scooby. Jag vet inte om du har lagt märke till att så kallade "getton" i de svenska storstäderna kryper allt närmare stadskärnan. I dessa getton bor mängder med invandrare från tredje världen som talar knackig svenska, inte har jobb och inte har framtiden för sig. Detta problem tiger media i allmänhet om. Men inte Michael Ståhlberg. Det är media i allmänhet det är fel på, inte Ståhlberg.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-04-02 17:14:00
|
stålis |
3/Jag tror att man ville väl, men var naivt okunnig om andra kulturer. Man såg hela tiden väst som förtryckare och arrogant kulturimperialistiskt. Hur väst utmålade "infödingarna" som primitiva med exempel ur deras seder. Det ledde till en önskan att finna positiva saker att säga om dessa kulturer.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-04-02 17:14:00
|
stålis |
Säkerligen finns det det. Men att importera dem i stor omfattning och tvinga svenskar att inskränka på t ex sin vana att dissa religioner, var kanske inte så smart.
Säkerligen hade det fungerat om det skett i lugnare takt. Men nu kan utlänningar sluta sig till varandra och klara sig bra utan att lära sig svenska. T ex syrianerna i Södertälje. De är 15 000. Det är en utländsk koloni på svensk mark.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-04-02 17:16:00
|
stålis |
Man har lagt ned utredningen om vem som sköt på polishuset i Södertälje.
Vad skickar det för signal?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-04-04 21:29:00
|
Friskytten |
Att man inte ska flytta till Södertälje om man har något att välja på.
|
|