|
Inlägg #21: Postat: 2006-04-01 14:28:00
|
|
AlfVerner |
Tillsammans med Sjöberg sätts demokratiprojekt inför sin svåraste prövning. Demokratisk makt flyttas till bolagsstämmor och demokratisk makt flyttas till de allt aggressivare religiösa mötesplatserna. Med taktfasta steg lämnar vi demokratin och går mot medeltiden ledd av fanbärare typ Otto Sjöberg, typ Lars-Erik Pettersson, typ Göran Persson, typ Mikael Treskow m.fl.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2006-04-01 14:29:00
|
|
AlfVerner |
Nu har jag inte tid med er längre. Nu borde ni ha fått tillräckligt till era studiecirklar...
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2006-04-01 14:34:00
|
|
AlfVerner |
13>Skriv den själv. Jag lever på Lordens givmildhet och producerar i stunden.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2006-04-01 14:56:00
|
|
Janne B |
AlfV 20/ Hur kan du veta om en viss person är pingstvän eller inte? Har du tillgång till någon medlemsförteckning? Jag har nu i 30 min sökt på hans namn på säkert hundra sidor, men inte sett en enda uppgift på samfundstillhörighet.//
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2006-04-01 14:57:00
|
|
Janne B |
f.Jag hörde för några år sedan en uppgift som sa att han varit med i en frivillig org inom Sv Kyrkan i sin ungdom, men inte ens det kunde jag se ngt om. / Men visst kan han vara frikyrklig men det gör ju honom inte till en varken bättre eller sämra människa. Det finns även lokförare av alla sorter, samt bilister.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2006-04-02 09:35:00
|
|
AlfVerner |
24>Jag fick det från en källa, samt googlade kombinationen...att överhuvudtaget ägna sig åt den institutionaliserade religionen är en allvarlig störning, det är illa nog att man ber en bön i det privata rummet. Själva grundkonceptet är att skjuta ansvaret ifrån sig och just nu är den stackars saten pank. De religiösa mötesplatserna är ofta maktcentrum, en slags rotary fast en ännu skenheligare skara rötägg.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2006-04-02 09:39:00
|
|
AlfVerner |
Annars är kombinationen "rotary´" och "syndernas förlåtelse" en lysande kombination och jag glömmer aldrig ägaren av en an Simrishamns fiskeflottor; "Men vad gör du om torsken tar slut?" Svar: "Då är det Guds mening!!" - på fullt allvar i en TV-dokumentär. Exakt samma ogenomträngliga dumhet representerar Otto Sjöberg, L-E Pettersson, Pastor Gren etc. och nu är Pettersson pank, d v s även om han befinnes skyldig så har han inga pengar till böter...
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2006-04-02 09:44:00
|
|
AlfVerner |
Att bekänna sig till ett trossamfund gör NATURLIGTVIS den enskilde till en sämre människa, mer ansvarslös och mer odemokratisk. Det är en människa som inte fullt ut tar ansvar för sina handlingar, utan hänvisar till Gud när det börjar blåsa storm. En människa som bekänner sig till ett trossamfund är i händerna på en auktoritär ledare och detta är själva förutsättningen för t ex Knutby, men det är en annan diskussion Janne B.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2006-04-02 10:07:00
|
|
Janne B |
Det mest intoleranta jag läst på flera år är nog Alfs "det är illa nog att man ber en bön i det privata rummet". Du unnar inte dina medmänniskor en privat bönestund, där de inte kan störa någon. Din tolerans är därmed Noll. // Du har haft bättre dagar Alf,
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2006-04-02 10:10:00
|
|
Janne B |
Sv Kyrkan är enligt lag ett Trossamfund med ca 7 miljoner sämre,ansvarslösa och odemokratiska människor.Om man ska tro Alf men det ska man inte i dag.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2006-04-02 11:16:00
|
|
AlfVerner |
29>Jo, absolut unnar jag mina medmänniskor en privat bönestund, vi har alla våra överläggningar med överjaget - jag pratar om den institutionaliserade religionen. Det är en odemokratisk kraft som ger mörkermän möjlighet att komma åt makten bakvägen.
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2006-04-02 11:20:00
|
|
AlfVerner |
Jämför vi Pingstvän med lokförare, så den avgörande skillnaden att lokföraren tar det totala ansvaret. Han tar t o m ansvar för det han inte kan påverka t ex när säkerheten inte är fullt utbyggd och han kör rakt in i en timmerbil och dödas, till skillnad från både pingstvännen och VD:s för SJAB, som icke desto mindre höjer sin lön med 600.000:- utan något som helst ansvar - TVÄRTOM.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2006-04-02 11:23:00
|
|
AlfVerner |
Min gränslösa och totalt hänsynslösa intolerans riktar jag mot alla de individer som driver utvecklingen mot medeltiden och som angriper demokratin - Otto Sjöberg tillhör detta avskräde.
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2006-04-02 12:13:00
|
|
Janne B |
ALF/ Någonstans är vi överens. Som frikyrklig har jag alltid hävdat att stat och kyrka ska vara ordentligt Särbo. Kyrkor med pol. makt är farliga.Har den därtill en massa pengar att satsa i kampanjer så är det än värre. / Däremot ska givetvis kyrkor, församlingar ha samma rätt till opinionsbildning som andra organisationer.
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2006-04-02 12:16:00
|
|
Janne B |
33/ Men jag kan inte räkna ut vad du har att vinna på "totalt hänsynslös intolerans".Försök att göra något positivt i stället, det skulle din själ må väl av.
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2006-04-03 01:26:00
|
|
AlfVerner |
Min käre Janne B, jag gör oerhört mycket positivt. Jag är en av landets främstra kompositörer och håller just på att släppa ut en extrem skaparkraft i musiken och strax föds mitt första föl. Mina barn är lysande sociala individer fulla av ansvarstagande och talang och min människoälskande fru är av god börd och rikedom.
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2006-04-03 01:29:00
|
|
AlfVerner |
Du måste förstå detta Janne B. Jag är extremt priviligierad - MEN JAG ÄR DET INTE PÅ ANDRAS BEKOSTNAD - det är det som upprör mitt vansinne och du måste förstå skillnaden på individens nivå och principens. Vi har inga ädlingar vid makten, vi har slödder.
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2006-04-03 01:35:00
|
|
AlfVerner |
Otto Sjöberg är ett slödder som trampar på demokratiska principer och som trampar på rättsstaten. För detta ska han, liksom alla andra maktmissbrukare betala ett pris och han ska vara glad så länge det priset stannar vid mina avvägda och återhållsamma synpunkter på bristerna i hans personlighet.
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2006-04-03 10:43:00
|
|
Janne B |
26 / Den som öser ur så grumliga käller som du får aldrig rent vatten. Jag är helt övertygad om att du har en människoälskande fru. Hon har säkert försökt få dig att förstå att man vinner mer genom kärlek än genom hat och ilska. // Mycket av den samhällskritik du utför är riktig men jag har svårt att stå ut med din attityd till dina medmänniskor, som du ju betraktar son fiender mm.
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2006-04-03 11:44:00
|
|
AlfVerner |
Inget är mer förutbestämt än civilisationernas återkommande nederlag. När den demokratiska föruttnelsen nått nämnda herrars nivå, tittar jag bara förstrött över kanten till morgontidningen och undrar när Hitler åter ska beträda den historiska scenen. Det är inget som glädjer mig, däremot blir jag hysteriskt irriterad över att KUNSKAP saknar betydelse för historien som alltid slutar på samma sätt.
|
| |