|
Inlägg #1: Postat: 2006-03-31 23:42:00
|
|
AlfVerner |
Jag erbjuder Otto Sjöberg mitt fulla förakt och tillskriver honom ett lägre värde än den pissdroppe som stannar i kalsongen när jag inte skakat pitten ordentligt. Samtidigt ger jag hela min sympati till den famlij som måste bära den ändlösa smärta som det innebär att ha en nära anhörig som döms för dessa bestialiska brott. Självklart är det en mycket sjuk man, en dom som mobben aldrig accepterar och än mindre efter aset Sjöbergs övergrepp vilket dessutom försvårar själva utredningen.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-03-31 23:47:00
|
|
AlfVerner |
Varje individ som efter detta övergrepp köper Expressen bär skuld. Vi MÅSTE börja höja oss, hela projektet, allt från Lars-Eric Pettersson, till nymornade religiösa projekt till Otto Sjöberg håller på att driva utvecklingen tillbaka till medeltiden. Människan är snart inte värd mer än det sekret hon simmar omkring i om dessa djur får fortsätta sina härjningar.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-04-01 00:02:00
|
|
AlfVerner |
Jag vill att Sourze sätter in en bild på Otto Sjöberg, framifrån och från sidan. Jag vill att läsarna får se hur dagens Goebbles ser ut och jag vill beklaga hans famlij så som jag beklagar "Hagamannens" och det är Expressen som ger mig rätten eftersom ingen dom föreligger, varken mot "Hagamannen" eller "Goebbles" själv. Utom min då, vilken står utan allt tvivel.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-04-01 00:07:00
|
|
AlfVerner |
Sätt in bilden av Otto Sjöberg NU och låt honom njuta fullt ut åt devisen: "all publicitet är god publicitet".
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-04-01 02:26:00
|
|
Lena Katharina |
Jag hoppas att ingen av Hagamannens offer läser dina kommentarer, Alf.
Oavsett om Hagamannen har så många skruvar lösa att det rasslar som vid en enarmad-maskin-jackpot när han rör på sig, så är det rent och skärt vansinne att kalla Sjöbergs "ekonomiska våld" för långt värre än de horribla skändningar/våldtäkter/mordförsök som Hagamannen utsatt sina offer för.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-04-01 10:26:00
|
|
AlfVerner |
5>Gud ske lov har offrens synpunkter för juridikens samhällbygge har en underordnad betydelse. Jag menar hade min dotter råkat ut för en våldtäkt skulle jag hållit våldtäktsmannen vid liv och demonterat honom molekyl för molekyl under en långt uttdragen och för hans anhöriga dokumenterad process och döden skulle kommit som en befrielse. Gud ske lov att juridiken byggs utifrån ett större sammanhang än individen och mobben.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-04-01 10:34:00
|
|
AlfVerner |
Det Sjöberg och Lars-Eric Pettersson m.fl LÄR UT, är att: "DET ÄR BARA ATT TA FÖR SIG!!" Individerna i maktpositionerna visar vägen och i ena fallet kan det vara ett snatteri i ett annat fall motiverar maffian sin existens och i ytterligare fall förlöser det en våldtäktsmans perversioner. Individer som Sjöberg, Pettersson bryter ner samhällsbygge och moral, Hagamannen är sjuk.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-04-01 10:39:00
|
|
AlfVerner |
Det är en otrolig skillnad och oavsett att Hagamannen låses in för tid och evighet, så producerar Sjöberg/Pettersson m.fl nya monster. Och det kan t o m bli så att mobben lyckas få fram ännu hårdare straff för våldtäkter hetsade av Sjöberg, vilket i sin tur leder till ännu fler stympningar och mord eftersom de högre straffen uppmuntrar till att göra sig av med vittnen.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-04-01 10:43:00
|
|
AlfVerner |
Det finns en obildad politisk nivå i det här landet med Thomas Bodström i spetsen, som är helt oförmögna att se orsak och verkan och som saknar förmåga att se hur ett politiskt beslut i en del av systemet får ett dramatiskt utfall i en annan del.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-04-01 10:47:00
|
|
AlfVerner |
"Det går bra för Sverige" upprepar Göran Persson. Det gick inte så bra för Hagamannen och hans offer och anhöriga...men det grå bra för Sjöberg, Pettersson och deras anhöriga, så det är väl dom som ÄR Sverige.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-04-01 10:51:00
|
|
AlfVerner |
Slutligen hoppas jag verkligen att "Hagamannens offer", där jag utgår ifrån att du inkluderar hans anhöriga, verkligen läser dessa synpunkter eftersom detta förhållningssätt är det enda möjliga för förlåtelse, att komma vidare i livet och att komma ner med båda fötterna på jorden. Att förstå sammanhang är den enda möjliga läkprocessen.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2006-04-01 11:01:00
|
|
AlfVerner |
Ingen är skyldig förrän hon dömts i domstol. Vill vi ha kvar rättsstaten måste denna princip även omfatta Otto Sjöberg. DNA har ingen som helst betydelse för Sjöbergs självpåtagna rätt att gå emot denna princip. Otto Sjöberg säljer ut rättsstaten till mobben och Hagamannen är sjuk. Förstår man inte skillnaden i dessa två storheter och skillnaden i stort i konsekvenser, så kan vi bara räkna in ytterligare ett tecken på ett samhälle i kris.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2006-04-01 11:41:00
|
|
bloggeri |
Man kan polemisera mot AlfVerners åsikter och det ska man göra. Men jag måste samtidigt ge dig en eloge för den heta glöd och med vilket brinnande hjärta du skriver. Än en gång, varför inte en flammande artikel?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2006-04-01 11:49:00
|
|
Janne B |
Jag har suttit en lång stund och förssökt tillgodpogöra mig Alfs text.Precis som bloggeri beundrar jag din heta glöd, men din text är sannerligen inte lättillgänglig.Ibland har då så simpla ordval och ibland når du höjderna. I Sexan skriver du "Gud ske lov" två gånger, men menar du verkligen detta?Du skriver också..." till nymornade religiösa projekt" ...vad menar du med det?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2006-04-01 11:54:00
|
|
Janne B |
Du framför berättigad kritik mot Sjöberg men varför håller du på med att kalla folk för as och dumhuvuden och obildade mm. Inte blir din kritik tydligare för det, utan tvärtom.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2006-04-01 13:47:00
|
|
Friskytten |
Svar 15. Om du jämför Alf V och Unto så finner du samma, ja, vad ska man kalla det? metod, symptom, attityd? Hur som helst: Idéen är att man anser sig vara påläst och dessutom stå mycket långt till vänster och därmed vara en rättvisans riddersvakt: Med hjälp av dessa "elevatorer" lyfter man upp sig själv på en piedestal där det blir "rätt" att vräka ur sig lite vad som helst om meningsmotståndaren.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2006-04-01 13:49:00
|
|
Friskytten |
Metoden eller attityden är jämt fördelad mellan människor mycket långt ut till vänster, feminister och naiva dyrkare av mångkulturstanken. Den gemensamma nämnaren är föraktet för debattmotståndaren så vitt jag kan se.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2006-04-01 14:01:00
|
|
AlfVerner |
15>Sjöberg är en ovärdig människa och gräver upp det djupaste förakt. Han är ingen jämlike, han är ett slödder av värsta sort och det är fullständigt orimligt att att en skrivning av detta Guds missfoster, ondskans främste härförare, inte drar med sig tillmälen som normalt inte hör hemma i meningsutbyten mellan bildade. Naturligtvis skulle jag kunnat korrekturläsa och kanske nått djupare in, men jag tror det är marginell skillnad.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2006-04-01 14:06:00
|
|
AlfVerner |
Sen gäller diskussionen Otto Sjöberg och Expressen och inte mig och Unto. Annars kan jag meddela Fsk. att ordet "mångkulturell" är bland det mest obegåvade ord som konstruerats i klass med "positiv särbehandling" etc. Men visst, i brist på egen tanke får du gärna fortsätta att recensera. Förhoppningsvis har du ändå lärt dig något under genomläsningen.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2006-04-01 14:23:00
|
|
AlfVerner |
14>Religion överhuvudtaget representerar medeltiden och fyllde sin funktion när väldigt mycket saknade förklaringar och i etikens uppbyggnad. Pingstvännen och Skandiatjuven Lars-Erik Pettersson sluter cirkeln där "religionsepoken" avslutas och har tappat all kontakt med sina ursprungliga och officiella avsikter. Han är polettens framsida, som på sin baksida har importerade religioner där religiösa ledare kräver offentligt utrymme och offentlig makt.
|
| |