|
Inlägg #41: Postat: 2006-03-31 22:55:00
|
|
Sunny |
Som i detta a
fallet: de anhöriga får säkert betala ett högt pris för att vi ska få ett namn o ett ansikte redan innan dom fallit.
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2006-03-31 22:58:00
|
|
CMO |
41/ OK så nu vet du och jag och några till hur han ser ut och vad han heter etc. Vilken skada har uppstått av det?
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2006-03-31 23:05:00
|
|
Sunny |
Nej i detta fall hade det ju kommit ut hur som helst men familjen kunde åtminstone får respit o hinna undan. Som när de tog Huddingepedofilen: då höll de namnet hemligt tills frun o barnen fått skyddat boende för jornalister o så vidare.
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2006-03-31 23:11:00
|
|
GunnarL |
42/ Den skada som uppstått är att om någon kvinna påstår att hon känner igen vederbörande så kommer försvarsadvokaten att hävda att det beror på publiceringen! Fattar du ingenting? I och med att man publicerar bilden blir all vittneskonfrontation meningslös!
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2006-03-31 23:19:00
|
|
CMO |
44/ Jo det fattar jag. Om farbror försökte hänga med lite kunde han ha konstaterat att vi redan avhandlat detta ovan. Se svar 31 t.ex.. Jag diskuterar vilken skada som uppstår av själva nyfikenheten alternativt stillandet av densamma.
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2006-03-31 23:31:00
|
|
Jan E |
Sunny, Du byter ämne men OK. Du menar publicering av namn och bild i syfte att varna? Typ: mr X har blivit dömd till till 8 år för våldtäkt på barn, akta er för honom när han kommer ut ur fängelset. Är det så du menar? I så fall – vilken preventiv effekt har egentligen ett avslöjande av hans identitet?
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2006-03-31 23:32:00
|
|
Jan E |
f/ Jag förmodar att hans läggning aldrig går att bota, men är det otänkbart att han slutar ge sig på barn efter fängelsevistelse – och behandling? Notera mina frågetecken, jag är alltså inte säker. Om han alltid kommer att innebära en stor risk ute i samhället så går naturligtvis barnens säkerhet i första hand.
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2006-03-31 23:45:00
|
|
Jan E |
Nej CMO, att stilla denna typ av nyfikenhet har ungefär samma värde som en inbjudan till en offentlig avrättning. Den vädjar till det allra lägsta inom oss, men är inget vi lär oss nåt av. Expressen stillar denna nyfikenhet av en enda anledning – att försöka kränga fler tidningsex än konkurrenten. Av den anledningen går man glatt över hur många lik som helst.
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2006-04-22 17:42:00
|
|
CMO |
48/Jan E var finns den universella skalan du använder för att bestämma vad som står "högst" och "lägst" inom oss. Nu har "hagamannen" erkänt men AB håller fortfarande på och larvar sig med "suddiga foton och kallar honom "33 åringen". Aftonbladet har tydligen lika låga tankar om sina läsare som Jan E har.
|
| |