På den lilla människans sida

Inlägg #1: Postat: 2006-03-31 11:28:00
Anna Drangel
Du skriver att "Våldtäkterna i Haga är en episod i Sveriges historia som aldrig kommer att kunna få ett lyckligt slut." Men man måste väl ändå få glädja sig i det faktum att dom tagit honom! Jag är kluven när det gäller bildpubliceringen, men är benägen att tycka att den i detta fall var befogad. I t ex England hade det inte ens varit tal om något annat...
Inlägg #2: Postat: 2006-03-31 11:44:00
Joakim Steneberg
Det började med feminismen, delvis.
Och med X-pressen, en f.d. tidning.
Som drog igång hetsjakten mot mannen, på 80-talet. Detta är naturligvis en VISS förenkling. Tidningen själv har förstås huvud ansvaret för publiceringen. Den verkar aldrig vilja lära sig.
Inlägg #3: Postat: 2006-03-31 14:43:00
Billy Butt
Det finns en positiv sak angåeden denna publicering av namn och bild, nämligen att nu måste Expressen skriva SANNINGEN om fallet. Hade man behållit namnbeteckningen "Hagamannen" hade man kunnat publicera vilket påhittat skit som helst. Nu måste Expressen håller sig till sanningen därför att det nu handlar om en person med namn och bild.
Inlägg #4: Postat: 2006-03-31 14:49:00
Unto S
Finns det en galgbacke från storforna tider i Umeå? Låt denna avskyvärda förbrytare bli halshuggen där, ta dit även hans familj och häng dom också övrig släkt och vänner! Låt Expressens chefredaktör vara bödeln. Samla folket runt galgbacken, låt dom masturbera i hämndbegär. Låt dom ropa: ”Hurra Expressen”! – Ge Expressen det ”Stora journalistpriset”, det är dom värda för femtio-elfte gången. Och gärningsmannens offer? – får aldrig den upprättelsen de är värda att få – tack vare Expressen!
Inlägg #5: Postat: 2006-03-31 15:18:00
steno
Expressen har bara ett skäl för publicering.SÄLJA LÖSNUMMER. Om utredningen äventyras, om familj, barn och släktingar få stå vid skampålen underordnas det. Expressen stäms hela tiden och betalar bötena. Utgivningsförbud x antal dagar vore det ända som hjälper.Expressen har ingen rätt till "tryckfrihet".
Inlägg #6: Postat: 2006-03-31 17:41:00
Franklin
Expressens stinkande resonemang gör mig spyfärdig. Jag har skrivit det förut, men gör det mer än gärna igen, på Expressen finns inga riktiga journalister. Bara drägg och hjärnlösa idioter. Faktum är att de befinner sig på en nivå som inte är långt ifrån Hagamannens.
Inlägg #7: Postat: 2006-03-31 18:59:00
Hugo O
Expressen är ett företag i underhållningsbranschen vars affärsidé är att tjäna pengar på att publicera detaljer om enskilda människors privatliv.
Inlägg #8: Postat: 2006-03-31 19:34:00
Björn_T
Här fick du en välförtjänt 5:a av mig! Vad Expressen nu gjort är att göra alla vittnesskonfrontationer värdelösa, hur sanna de än må vara! Försvaret kan alltid hävda:"Honom har du ju sett i Expressen", hur säkert vittnessmålet än är. Om nu DNA-bevisen inte kommer att räcka, vad händer då? Jag har köpt Expressen för sista gången.
Inlägg #9: Postat: 2006-04-01 08:23:00
Annika Lundgren
Bra skrivet. Sanslöst hanterat av kvällstidningen vare sig killen är skyldig eller inte. En sak som jag inte förstår är varför folket köper kvällstidningar - vi har makten och kan sätta stopp.
Inlägg #10: Postat: 2006-04-01 09:10:00
Janne B
Västerbottens-Kuriren i dag:
Majs tips bara försvann
- Hade man tagit mitt tips på allvar hade den stackars kvinna som våldtogs vid Tegsbron i december förra året sluppit allt lidande. Det säger Maj Sparrman som redan i början av juni 2000 lämnade ett tips till polisen om sina iakttagelser utanför den nu gripne 33-åringens arbetsplats.
- Men ingenting hände. Och det lider jag mycket av. // Vad kommer andra tipsare att säga den närmaste tiden??
Laddar...