|
Inlägg #1: Postat: 2006-03-29 13:58:00
|
|
Janne B |
En man har blivit friad och mot en kvinna finns åtalspunkter. Dessa punkter kan mkt väl reduceras till en punkt av mindre betydelse. Mannen uppvisade ju inga skador. Så jag tror att i slutändan blir detta en väldigt liten historia.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-03-29 14:17:00
|
|
Billy Butt |
Jaså - så du är invandrare också? Men med ett namn som "Leif-Arne" tillhör du knappast den kategori av utomnordisk invandrare som jag skriver om i min text.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-03-29 14:33:00
|
|
Leif-Arne |
2 Yess, jag är minsan invandrare jag från det stora landet i väster som gav världen gemet och osthyveln.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-03-29 14:33:00
|
|
Leif-Arne |
I övrigt tycker jag rätt illa när någon påtar sig rollen att företräda "oss invandrare". Företräd dig själv.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-03-29 14:50:00
|
|
Billy Butt |
Jag företräder inte dig. Jag företräder mörkhyade invandrare. Du har något att lära dig Leif-Arne. Som invandrare av USA härkomst har du inte alls samma typ av problem som "oss invandrare" - Du är ju jag förmodar caucasian och det gör att du blir accepterad på samma villkor som svenskar. Vore du från Iran eller Irak med mellanöstutseende skulle du nog fatta vad jag menar so please get down from your high horses and face reality. You are not an immigrant in the eyes of the Swedish legal system.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-03-29 14:58:00
|
|
Leif-Arne |
Du har helt rätt i att du "förmodar" vilken slags hudpigmentering jag har. Förmoda inte så rackarns mycket utan håll dig till det du vet. Detta med den av dig själv påtagna rätten att företräda ett kollektiv så ser jag detta mer som ett slaskretorisk grepp av typen "och många med mig tycker som jag" .
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-03-29 15:19:00
|
|
Sunny |
LeifA:Den käre är en Norsk import o han åtnjuter mycket goddwill här: De tycker att hans språk är gulligt o att hans resliga gestalt o mörkblå ögon är vakert! Så vi får nog tillåta Billy att göra skillnade på de med väldigt annolunda utseende?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-03-29 15:26:00
|
|
Leif-Arne |
7 Du skriver så mycket klokt Sunny, jag påstår bara att där kan finnas betydande skillnader i pigmentering även bland oss nordmän, vilket egentligen inte spelar så stor roll, mera att jag reagerar rätt koleriskt på BB påhopp på namngivna personer, det tycker jag är unket.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-03-29 15:39:00
|
|
Sunny |
Ja man kan slopa namnen men det har ju varit en del väsen i media så alla känner till just detta fall i alla fall?
Vore värre att uppge namnet på någon från en anonym rättegång.Som den jag just läst in mig på: Min hyresgästs.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-03-29 15:47:00
|
|
Janne B |
5 Grundfrågan är ju vad du menar med företräder BB. Du är ju inte utsedd att föra deras talan.Mörkhyade personer kommer från minst 100 länder med väldigt olika religion,kultur erfarenhet av livet mm. Det går inte att företräda varken dem eller norrmän/nordmän. Däremot Billy B ger du ständigt oss andra insikter i nöjesvärlden. Det är sannerligen inte dåligt.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-03-29 16:02:00
|
|
Leif-Arne |
9 Jo visst vorde det bätttre om media lät bli att spekulera så våldsamt i rättsfall. Till skillnad från dig så tror jag det är få som orkar läsa domslut etc. Rubriker som "Våltäktsmannen frikänd" är ju absurda. Att media bugger upp en hysteri som ibland resulterar i rena hot mot rättsledamöter är i sanning skrämmande. Fortsätter man den utveklingen helt ut så har vi lynchmobbar som hänger påstådda förbrytare i närmsta träd.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2006-03-30 20:31:00
|
|
Anders Klasson |
Jag tycker liksom Leif-Arne och
Janne B att det faktiskt är lite
diskutabelt att BB utan vidare gör
sig till talesman för alla mellanöstern
invandrare.Det finns många frågor
där flertalet mellanöstern- invandrare har en helt annan syn på saker och ting än BB,på gott och ont
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2006-03-30 21:37:00
|
|
Billy Butt |
Anders , jag undrar hur mycket daglig kontakt du har i ditt vardagliga liv med invandrare egentligen? Troligen ganska lite. Jag träffar dem varje dag!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2006-03-30 21:53:00
|
|
Anders Klasson |
Sannt,men det är ändå diskutabelt
att utnämna sig själv som du gör.Du har väl gjort den här artikeln med
utgångspunkt ifrån att den här
dörrvakten var "mellanöstern-invandrare" antar jag,men Iranier är
inte vilka "mellanösterninvandrare"
som helst.Till exempel är många av
dom mer rädda för islam än vad
Svenskarna är, detta plus en del annat sätter den annars vanliga relationen invandrare-svensk lite grann ur spel
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2006-03-30 22:00:00
|
|
Anders Klasson |
Jag kan tänka mig att en del Iranier
håller sossarna ansvariga för islamiseringen av Sverige och därför
ogillar sossepampar varav Anna Sjödin är en av dom.Men det hindrar
ju inte att en dörrvakt med Iransk
bakgrund kan behandla Anna Sjödin
som vilket fyllo som helst,vilket jag
tror att han faktiskt gjorde.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2006-03-30 22:07:00
|
|
Leif-Arne |
Om AK håller med mig om något så blir jag bekymrad. Jag har alltid hävdat att man skall bli bedömd för det man gör, inte det man är född till. I grunden är jag nog betydlig närmre BB ändå.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2006-03-31 10:09:00
|
|
Billy Butt |
Anders Karlsson: Jag kan bara säga en sak: DU HAR FEL OM IRANIERNA!
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2006-03-31 23:35:00
|
|
Anders Klasson |
Jasså ! Du kan ju alltid kolla vissa
Bloggar på Länk: sdkuriren.se eller
en del andra inlägg av Iranier på
Länk: fomi.nu
så får vi se om du tror likadant se