|
Inlägg #1: Postat: 2001-07-30 12:52:00
|
|
Johan H A Okker |
Bror, din skrivelse på DN-debatt angriper och påtalar väsentliga och allvarliga brister inom den svenska attacrörelsen som jag själv som utomstående sett och försökt påtala.
Maria Pia Boetius har väl f ö aldrig varit att tas på allvar. Hon som så många andra som inte kan bemöta kritik kommer gärna med slag under bältet.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-07-30 16:32:00
|
|
claes croner |
Kålsupare.
Bror Perjus drabbas av en elak kommentar i Maria Pias måttliht nyanserade krönika. Han svarar med samma mynt. Synd.
MP anklagade BP för dålig timing. Det lär dock inte varit BP som valde datum för DNs publicering. Problemet är inte detta...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-07-30 16:38:00
|
|
claes croner |
...Problemet är det som Örjan Appelqvist m fl tog upp i ett vettigt svar till BP 26.7. ´...hans misslyckande att få oss andra att godta en okritiskt EMU-positvi hållning´. Även om jag är med i Attac och deltar i dess vetenskapliga nätverk -det gör även journalister, dock ej BP- vet jag inget om den interna debatten i GA, trots att jag läst flera GA-protokoll. Jag skall leta på nytt för att se om BP reserverat sig i någon fråga. Annars blir hans ´spektakulära avhopp´ svårbegripligt....
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-07-30 16:42:00
|
|
claes croner |
...att Attac inte tydligt skulle ha tagit avstånd från gatuvåldet är skitsnack.
Attac har varit mycket tydlig på den punkten bl a i ett utmärkt PM natten efter vandaliseringen på Avenyn. Har det förbigått BP.
Varför utesluter BP polisövergrepp? Då behövs väl ingen Carlssonsk utredning eller polisens interna utredningar av ev tjänstefel....
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-07-30 16:49:00
|
|
claes croner |
Maria Pia är inte den enda sommed förundran reagerad på BPs avhopp via medierna. För egen del hade jag hellre sett någon publicitetshungrig vp-ist hoppa. Nu blev det en äldre sosse. Litet synd men inte någon stor skada. Attac klarar sig bra ändå.
Claes Croner
ob. soc Attac-medlem
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-07-30 17:17:00
|
|
claes croner |
Tyvärr kan jag inte lämna detta som debattinlägg pga något tekniskt fel hos Sze varför det blir att klippa och klistra.
forts
5.Av Attacs GA-protokoll på www.attac.nu framgår att Bror Perjus deltagit i två av fem möten dock inte det senaste i juni; vidare att han inte på någon punkt reserverat sig, att han inte yttrade sig i GAs debatt om hur man skulle förhålla sig när Göteborgsaktionen framhärdade i sitt ´Nej Till EU´.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-07-30 17:18:00
|
|
claes croner |
6.BP hade också ansvaret för en skrivning om pensionerna. Hur blev det med den saken? Jag ha sett två förslag varav ett av Johan Lönnroth. Något färdigt dockument finns inte. Varför?
7. Vittnar kanske BPs avhopp om ett ´misslyckande´ i fler avseenden än det som Örjan A m fl tog upp i sitt svar i DN?
Claes Croner
attacmedlem
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-07-30 17:57:00
|
|
Magnus Storch |
Mia-Pia inte så stor heller - åtminstone inte om man för döma av hennes helt argumentlösa avfärdande av vissa politiker som varandes, i olika aspekter, pygméer.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2001-07-31 14:16:00
|
|
claes croner |
Attac har flera gånger tydligt tagit avstånd från... Hmm, har jag inte redan sagt det, för resten? Hade jag verkligen inget mer att säga..? Kan det vara möjligt?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2001-08-02 18:01:00
|
|
emma |
Det är många som inte tar dig på allvar heller, om de någonsin gjort det...Det är nämligen rätt svårt när du genom en argumentation som bygger på att demonstranterna INLEDDE våldet kommer till slutsatsen att polisen omöjligt kan vara MEDskyldig. Lågt av dig!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2001-08-06 21:15:00
|
|
exec |
"Jag tar henne inte längre på allvar!", herrejösses då...
Hur ska hon då överleva?
|
| |