Kvinnosamhället - finns det? Del I

Showing page 5 of 6: 1  2  3  4  5  6
Inlägg #81: Postat: 2006-03-30 06:12:00
peter_
Om jag skulle skriva en artikel så skulle jag dock skriva under med mitt namn, så som många här har gjort. Det är ingen stor grej. Anna Ds krav på X.Yvil var nog en käftsmäll hon ruvat på att ta till ett tag. : Kanske. Eller?
Inlägg #82: Postat: 2006-03-30 09:59:00
Anna Drangel
Nej, Peter. Jag har inte ruvat länge på den kommentaren. Jag gillar att debattera och diskutera om allt. Inte bara om jämställdhet. Dessutom beskriver X.Yvil en bild av en kvinna som inte jag känner igen mig i. Och han har en onödigt hård ton i sitt sätt att debattera.
Inlägg #83: Postat: 2006-03-30 10:07:00
Anna Drangel
Jag har aldrig diskuterat med X.Yvil förut och har inga som helst åsikter om honom. Han är säkert en trevlig kille. Men genom hans kommentarer lyser så mycket hat. Han verkar gå och bära på så otroligt mycket uppdämd ilska som han spyr ur sig. Man kan tycka att feministdebatten gått för långt, men kan man inte ens hålla en normal ton i en konversation, tycker jag man ska fundera över den bild man vill förmedla om sig själv.
Inlägg #84: Postat: 2006-03-30 10:08:00
Anna Drangel
Lite ex: "Anna, ni feminister är ett sånt pack." "Ni kvinnor har varit bortskämda gentemot oss män och det har gjort er så osnytna att ni kan hålla på som du gör här i kommentarerna." "Psykopater och nödgade varelser som det slagit slint för pga av dom hårda omständigheterna innan samhället civiliserades - dom skulle ha ätit er och plockat er hur fan dom ville annars. Show some F***ing apreciation - det är vi män som möjliggjort er frigörelse."
Inlägg #85: Postat: 2006-03-30 11:02:00
Janne B
Ja Anna/ I dessa spalter presenterar vi våra åsikter och kunskaper men framförallt presenterar vi oss själva genom samtalstonen. Genom tilltalet beskriver vi vår människosyn. >Var befinner vi oss på humanist - facistskalan....?Människokärlek eller förakt..
Inlägg #86: Postat: 2006-03-30 11:35:00
Jan E
Peter, din kommentar: ”Det är fantastiskt hur feministerna drar våra hårt arbetande förfäder i smutsen” är smått tragikomisk. Fick du en tår i ögat när du skrev detta? Trodde faktiskt att du var mer nyanserad. Och särskilt bekymrad blir jag när du dunkar den gläfsande terriern mr X i ryggen.
Inlägg #87: Postat: 2006-03-30 11:36:00
Jan E
f/ Det finns förvisso radikalfeminister, som t ex M-P B, som mest ägnar sig åt att skapa konflikter, men de är få. De allra flesta feminister är intresserade av vanligt, hederligt jämställdhetsarbete utan aggressiva övertoner. Men jag håller helt med dig om att vi inte ska ha nån särskild myndighet för jämställdhet; vi ska tvärtom ha färre myndigheter!
Inlägg #88: Postat: 2006-03-30 12:48:00
peter_
86-87. Radikalfeminsterna är inte få och de är i ledande ställning. Tex Gudrun Schymann menar att vi inte är bättre än talibaner. ROKS ordförande anser att vi är djur. Feminsternas översteprästinna Eva Lundgren framhärdar med sina teorier om manliga sällskap som sprättar foster ur magen på mammor för att offra dessa. Det är oacceptabelt slappt av alla som kallar sig feminister att inte reagera och ta avstånd. Istället tas de i försvar och då placerar jag dem alla i samma fack tillsvidare.
Inlägg #89: Postat: 2006-03-30 12:49:00
peter_
Vi som vill ha lika rättigheter och grundmöjligheter för alla är många. Det ligger i demokratins ide´. Om någon diskrimineras så ska det rättas till. Feministerna har agerat djupt ohederligt i sin sk forskning och propaganda. Många journalister har ivrigt gått deras ärenden. Ingen har ju haft något att invända mot rättvisa villkor så de har fått hållas.
Inlägg #90: Postat: 2006-03-30 12:50:00
peter_
Nu har vi fått en hel arme av politiker, "forskare", debattörer, mfl som livnär sig på detta och är beroende av att föreställningarna upprätthålls. Det värsta som skulle kunna hända dem vore att man blottlade de faktiska orättvisorna och åtgärdade dem. De är enbart intresserade av fysiskt våld av män mot kvinnor. Våld av kvnnor mot män, kvinnor mot kvinnor, fysiskt kontra psykiskt våld får inte ens undersökas.
Inlägg #91: Postat: 2006-03-30 12:50:00
peter_
De gör fräcka tolkningar av siffrorna. De förvrider tolkningen av våldets orsaker och osynliggör en massa offer och förövare. Ta tex att våldsamma män inte ska få vård och behandling. Det vore ju att erkänna att det kanske inte är ett uttryck för den vanlige mannens kontroll av kvinnan utan kanske en störd, svag persons akuta underlägsenhetskänslor eller kanske bara missbrukare som slåss.
Inlägg #92: Postat: 2006-03-30 12:51:00
peter_
Genom att blockera ett blottläggande av sambanden och orsakerna så förhindrar man kanske att tusentals små utsatta barn får hjälp och uppmärksamhet och slipper växa upp med allvarliga störningar. Man skymfar våra förfäder och målar en bild av män som förtryckt kvinnor, där modiga kvinnor har fört en kamp för att uppnå det vi har idag och där FI är deras arvtagerskor.
Inlägg #93: Postat: 2006-03-30 12:52:00
peter_
En förljugen bild. De har sagt i sin propaganda att "Farmor ska inte vara rädd för att gå ut. Hon ska vara rädd för att vara hemma." Jag blir heligt förbannad å våra förfäders vägnar när de kastar ur sig sånt skit. Mina far- och morföräldrar älskade varandra och gjorde allt för varandra, och det tror jag de flesta gjorde. Att beskriva det liv de hade tillsammans som förtryck och orättvisa mellan könen är lågt.
Inlägg #94: Postat: 2006-03-30 12:52:00
peter_
Jag reagerar snarare mot er som försvarar feminsterna än för X.Yvil. Jag gjorde en snabb genomläsning och hittade en hel del som han hade rätt i samtidigt som han fick mothugg från flera av er samfällt. Därför gav jag honom ett uppmuntrande ord. Jag är demokrat med inriktning mot att vi har ett gemensamt socialt ansvar. Jag prioriterar en utsatt persons problem före mina möjligheter att maximera mina pengars tillväxt, förhoppningsvis utan att tappa helhetsperspektivet.
Inlägg #95: Postat: 2006-03-30 12:52:00
peter_
Lika rättigheter och rättvisa har varit målet för samhällsbygget länge nu har dock SAP tappat intresset och eftersträvar i första hand makten och feminströrelsen behövs inte i Sverige. De har lyckats få en hel del att tro på halvsanningar och konstiga hjärnspöken och har därmed skaffat sig anhängare. Det är på bekostnad av en diskussion om verkliga problem.
Inlägg #96: Postat: 2006-03-30 13:07:00
Anna Drangel
Peter: I en demokrati så måste man acceptera att om det finns människor som tror på något och vill kämpa för något så kan man inte förbjuda det. Vad vill du att man ska göra? Förbjuda ett parti som Fi? Så länge det inte skadar någon annan anser jag att dom har rätt att uttrycka sin åsikt.
Inlägg #97: Postat: 2006-03-30 13:55:00
peter_
96. Vadå förbjuda? Det har jag väl aldrig sagt. Däremot påstår jag att de har fel och är intellektuellt ohederliga. Jag vill att alla uppmärksammar deras tillvägagångssätt och påståenden och jag tror att det förhindrar att de får mandat att omsatta fler av sina idéer i handling. Jag vill inte ha totalitärt tänkande människor som vill sätta igång att programmera oss för de "rätta" åikterna redan i förskolan.
Inlägg #98: Postat: 2006-03-30 13:55:00
peter_
De vill ju vara åsiktspoliser i riksdag, universitet och på arbetsplatserna. Vill du verkligen att någon politisk rörelse överhuvudtaget skaffar sig en sådan position?
Inlägg #99: Postat: 2006-03-30 20:09:00
Anna Drangel
Peter: Folket speglar ett samhälles värderingar, lagar och regler i en väl fungerande demokrati. Vare sig partiet heter sverigedemokraterna eller Fi. När det gäller de värderingar du pratar om som skulle överföras på barnen i förskolan får du gärna komma med konkreta exempel.
Inlägg #100: Postat: 2006-03-30 20:14:00
Anna Drangel
Den erfarenhet jag har från förskolan är att fröknarna är väldigt olika som människor. Förmodligen lika olika i sina åsikter som du och jag är i vissa frågor. Däremot tror jag att det finns vissa typiskt svenska "egenskaper" som genomsyrar hela vårat samhälle och så att säga ligger i vårat folklynne.
Showing page 5 of 6: 1  2  3  4  5  6
Laddar...