Kvinnosamhället - finns det? Del I

Showing page 4 of 6: 1  2  3  4  5  6
Inlägg #61: Postat: 2006-03-29 22:41:00
peter_
Bra kämpat X.Yvil! Det är fantastiskt hur feministerna drar våra hårt arbetande förfäder i smutsen med sitt skitsnack. Alla de män och kvinnor som delade sina bördor och glädjeämnen genom livet och använde alla sina krafter för sin familjs nödtorft. Kom inte och påstå att männen hade det ett spår bättre än kvinnorna. Män fick visserligen rösträtt ca 10 år före kvinnorna, men den vanlige mannen motsatte sig knappast det hela. Feministpropagandan är så skamlöst förljugen.
Inlägg #62: Postat: 2006-03-29 23:21:00
X.Yvil
"Du får gärna komma ut med ditt riktiga namn. Först då anser jag att vi kan föra en ärlig diskussion." Logiken är ju bländande, så visst Anna, det är din farsa som gömmer sig bakom det här nicket.
Inlägg #63: Postat: 2006-03-29 23:22:00
X.Yvil
Nu vill jag veta vem Janne "B" är som vill ligga i ditt knä och kanske Leif-Arne och varför inte Nähädu... Vänta ska jag skriva en lista.
Inlägg #64: Postat: 2006-03-29 23:28:00
X.Yvil
Jag sökte på dig och gick in på en av dina artiklars kommentarer det råkade bli Den lilla gläfshunden Janne Josefsson och såg att det är en ny policy du kör med att du måste ha riktiga namn istället för alias för att diskutera. Vad fick dig att ändra dig?
Inlägg #65: Postat: 2006-03-29 23:31:00
X.Yvil
Märkligt hur ni feminister debatterar och hur ni lyckas övertyga varandra med era finter. På feminetik brukar dom köra; vi är så coola och medvetna och snajsiga med vårt språk och mobbar ut er fornödlor för feminism är liksom uppror mot patriarkatet din jävla gubbe ba öö åtföljt av applåder vi är så coola dom vill egentligen bara vara med i sekten Det kankse är nåt?
Inlägg #66: Postat: 2006-03-29 23:34:00
X.Yvil
Peter - ja det är helt sjukt. Män har gjort såna jävla uppoffringar för kvinnor och får så mycket piss tillbaka. Tjejer har haft sina problem, men det betyder ju inte att vi inte haft några och att deras problem plus våra problem är vårat fel.
Inlägg #67: Postat: 2006-03-29 23:36:00
X.Yvil
Tänk bara på att alla förtryckare från Hitler till Stalin till Gudrun Schyman - dom har alla varit små barn i sina mödrars vård. Yeah thats right, socialkonstrktivism och patriarkakt borde inte gå ihop - det är ju för fan kvinnorna som uppfostrat oss mest!
Inlägg #68: Postat: 2006-03-29 23:37:00
X.Yvil
Först mamma, sen alla kvinnor på dagis, sen alla kvinnor på fritids, sen alla kvinnor i lågstadiet, sen alla kvinnor i mellanstadiet...
Inlägg #69: Postat: 2006-03-29 23:38:00
X.Yvil
Vem är det då som haft störst chans att påverka oss?
Inlägg #70: Postat: 2006-03-29 23:39:00
X.Yvil
Vem av föräldrarna brukar välja att klä sönerna i blått och döttrarna i rosa? Vem av föräldrarna brukar styra dom könssterotypa leksaksinhandlinarna? Osv, osv.
Inlägg #71: Postat: 2006-03-29 23:43:00
X.Yvil
Och special treatment och förtryck går inte ihop. Vi skrattar åt tjejer som dar skämt som vi inte skulle skratta åt ifall en man dragit dom, vi anpassar oss i kvinnors sällskap, vi är mkt varsammare med en kvinna än med en man...
Inlägg #72: Postat: 2006-03-29 23:45:00
X.Yvil
Kvinnor får inte ordentliga straff när dom begår brott, tjejer som råkar illa ut blir mkt mer uppmärksammade än killar som har problem hur många vet att det är ett stort problem med att tjejer skär sig i armarna vs. hur många vet att självmord är den vanligaste dödsorsaken bland pojkar/män åldern 15 -45?
Inlägg #73: Postat: 2006-03-29 23:47:00
X.Yvil
Hur ofta har det stått i tidningarna att unga pojkars självmordstal skjutit i höjden de senaste 10 åren så att dom gått om flickorna ännu mer och nu begår sjlävmord fyra ggr så ofta som flickor? Att män internationellt begår sex ggr så många självmord som kvinnor? När sågs det som en könsorättvisa?
Inlägg #74: Postat: 2006-03-29 23:52:00
X.Yvil
Ja, jag skulle kunna hålla på för evigt med att rada upp exempel på hur kvinnor ses som mycket viktigare än män, men i ett samhälle som blivit så sjukt av feminism att man, som i dns senaste om pojkars skolgång, bekräftar bilden av kvinnor som förtryckta pga att killar klarar sig katastrofalt sämre i skolan, gör att det knappt känns lönt.
Inlägg #75: Postat: 2006-03-29 23:55:00
X.Yvil
citatEn tänkbar förklaring är att underordningen av flickorna gör att de inte inbillar sig att de ska ha något gratis. Flickor har inte samma möjlighet att föreställa sig att de inte behöver anstränga sig, säger Inga Wernersson/citat
Inlägg #76: Postat: 2006-03-29 23:57:00
X.Yvil
Eller som när den sexistiska lagen som ger kvinnan rätten men inte skyldigheten att ställa sig till armens förfogande, medan männen fram tills nyligen tvingats och fortfarande tvingas att mönstra, när den beskrivs som fötryckande av KVINNOR...
Inlägg #77: Postat: 2006-03-30 05:45:00
peter_
66. Om man ser tillbaka på tidigare generationer så har det varit en hård kamp för alla, både män och kvinnor. Dagens feminister hetsar mot män med hjälp av lögnaktig propaganda. Upplägget liknar nazisternas demonisering och avhumanisering av judar och serbiska nationalisters användande av myten av att vara förtryckta för att rättfärdiga en våldsam aggressivitet. Se exvis: Länk: etc.se
Inlägg #78: Postat: 2006-03-30 05:57:00
peter_
Man undrar vad som driver dem. Gamla kommunister har förstås hittat en ny svart-vit världsåskådning och gemenskap på barrikaderna. Det finns ingenting som förenar folk och får dem att överse med varandras brister som om de har en gemensam fiende. En "postmodernistisk" attityd att det inte finns någon objektiv sanning befriar dem från ansvaret att vara källkritiska och ärliga.
Inlägg #79: Postat: 2006-03-30 05:58:00
peter_
Vi har idag feministiska åsiktspoliser lite varstans i samhällsorganisationen och de vill på allvar införa en speciell myndighet som ska se till att ingen överhuvudtaget, inte ens riksdagen, trotsar den feministiska ideologin.
Inlägg #80: Postat: 2006-03-30 06:11:00
peter_
Angående 59. Jag tycker att Anna D är en bra person att diskutera med. Hon är för det mesta saklig och alltid skärpt. Dock har väl inte X.Yvils argument något med att göra med vad han egentligen heter?
Jag använder inte heller mitt hela namn som "nick". Det är fö få som gör det. Det ger en viss frihet att själv styra när och med vem man vill diskutera kontroversiella åsikter.
Showing page 4 of 6: 1  2  3  4  5  6
Laddar...